Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Käyttäjän luoma sisältö osana kaupallista sisältömarkkinointia

Autere, Sanni (2023)

 
Avaa tiedosto
Autere_Sanni.pdf (1.009Mt)
Lataukset: 


Autere, Sanni
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121136229
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esiin käytännön näkökulmia siihen, miten kaupallisesti tuotettu käyttäjän luoma sisältö vaikuttaa markkinointistrategioihin, minkälaisia etuja ja haasteita liittyy käyttäjän luomaan sisältöön ja minkälaista aiheen parissa työskentely on sisällöntuottajan näkökulmasta. Opinnäytetyö on toteutettu portfoliomallisena tutkimuksena. Tietoperustan lisäksi työssä tarkastellaan ja tehdään havaintoja sosiaalisessa mediassa julkaistujen sisältöjen ja sisällöntuottajan haastattelun avulla.
Opinnäytetyön aihe on lähtöisin intohimosta ja mielenkiinnosta markkinointia ja yrittäjyyttä kohtaan. Markkinointialalla aloittelevan yrittäjän näkökulmasta tämä markkinoinnin uusi suuntaus on tärkeä sisäistää, ja sen haittoja ja hyötyjä on hyvä pohtia useasta näkökulmasta. Työn tarkoituksena on luoda kattava kuva aiheesta.
Opinnäytetyössä käydään aihetta läpi kolmen erilaisen vaiheen avulla. Opinnäytetyön alussa kerrotaan aiheen kannalta oleellista käsitteistöä, jonka jälkeen tutustutaan käyttäjän luomaan sisältöön teorian valossa. Teoriaosuudessa perehdytään aiheeseen ja käydään läpi käyttäjän luoman sisällön vaikutuksia markkinointiin ja brändiin. Työn toisessa vaiheessa aiheeseen tutustutaan käytännön esimerkkien valossa. Esimerkkejä on poimittu sosiaalisesta mediasta, ja niiden pohjalta tehdään työn kannalta oleellisia havaintoja ja pohdintoja. Työn kolmannessa osuudessa aihetta tutkitaan sisällöntuottajan näkökulmasta. Tämä osuus on toteutettu haastattelun avulla. Haastattelussa tuodaan esiin sisällöntuottajan ajatuksia ja tutustutaan aiheeseen vielä syvemmin.
Opinnäytetyön lopuksi kootaan yhteen teorian ja empirian tulokset. Niiden pohjalta esitetään tämän työn kannalta oleelliset johtopäätökset ja tulokset, sekä pohditaan opinnäytetyötä kokonaisuutena.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste