Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Solo Entrepreneur as a Content Creator: personal branding and market opportunities in the platform economy

Leivo, Elina (2023)

 
Avaa tiedosto
Leivo_Elina.pdf (1.195Mt)
Lataukset: 


Leivo, Elina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236354
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää henkilöbrändäyksen merkitystä sekä edistämistä markkinoinnissa sosiaalisen median alustoilla, erityisesti Instagramissa. Opinnäytetyö suoritettiin tukemaan aloittavan yksinyrittäjän henkilöbrändäystä ja miten sen avulla voidaan saavuttaa asiakkuuksia alustataloudessa.
Tutkimusmenetelmä opinnäytetyössä oli kvalitatiinen eli laadullinen. Opinnäytetyö toteutettiin kirjallisuuskatsauksena valitun aihealueen mukaisesti. Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa määritellään työn kannalta keskeiset käsitteet sekä aihealueet, joiden pohjalta on tehty analyysia sekä kartoitusta siitä miten henkilöbrändäys on kehittynyt sekä myös sitä, miten markkinointi ja asiakkaiden tavoittaminen on muuttunut digitalisaation myötä.
Johtopäätöksenä voidaan todeta että yksinyrittäjyys on nouseva työvoimamuoto Suomessa sekä alustatalouden aikakaudella henkilöbrändäyksellä on vahva merkitys yksinyrittäjien menestykseen asiakkuuksia luotaessa. Voidaan myös nähdä, että yksinyrittäjien työpanoksen merkitys on lisääntynyt yhä useamman suuremman yrityksen ulkoistaessa omia työvoima panoksiaan.
 
The purpose of this thesis is to study the importance and promotion of personal branding in marketing and how solo entrepreneur can utilize it when making customer relationships. The thesis was written to support the need for personal branding for those venturing into solo entrepreneurship, and how it can be used to achieve customers in the platform economy. This thesis seeks to clarify the opportunities for a solo entrepreneur in content marketing on Instagram.
The research method in the thesis was qualitative. The thesis was implemented as a literature review accoring to the chosen subject area. In the theoretical framework of thesis, the key concepts and subject areas are defined and the analysis has been made on the basis of the concepts. The analysis examines the evolution and need of personal branding and how marketing has changed with digitalization, also how an entrepreneur can utilize Instagram to reach customers.
As a conclusion, it can be stated that solo entrepreneurship is a growing in Finland and working within the platform economy has made the importance of personal branding essential in marketing. It can also be seen that the importance of solo entrepreneurs has increased in the past years as the companies outsource their labor input more.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste