Kotisivut Koneurakointi Eetu Tammelle
Tammi, Emmi (2023)
Tammi, Emmi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236352
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236352
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimeksiantaja Koneurakointi Eetu Tammelle virallinen markkinointikanava nettiin ja kirjoittaa teoreettinen viitekehys sen ympärille. Päädyttiin luomaan yritykselle kotisivut WordPressin avulla. Opinnäytetyö rakentuu tutkimuskysymysten ympärille, jotka vastaavat kysymyksiin: miten luoda kotisivut yrityksen asiakaslähtöiseksi markkinointikanavaksi, miten kotisivujen avulla voidaan parantaa yrityksen myyntiä ja markkinointia ja millainen merkitys responsiivisuudella on kotisivuilla? Kotisivujen suunnittelussa hyödynnettiin SOSTAC- suunnittelumallia, jonka avulla kartoitettiin yrityksen nykytila, tavoitteet, strategia, toimintasuunnitelma, toimenpiteet ja tulokset. Kotisivujen suunnitteluvaihe aloitettiin sivuston hahmottelemisesta rautalankamallin avulla, jonka jälkeen siirryttiin toteuttamaan itse sivuja. Tavoitteena oli, että kotisivuilta löytyisi kaikki kuluttajan tarvitsema tieto ja yhteydenotto haluttiin tehdä mahdollisimman helpoksi yhteydenottolomakkeen avulla. Asiakaslähtöisyyden toteutuksessa hyödynnettiin 4C- suunnittelumallia, jonka avulla kartoitettiin, mitkä asiat vaikuttavat asiakaskokemukseen ja asiakaslähtöisyyteen. Yrityksen myynti ja markkinointi perustuu asiakkaan tarpeiden tyydyttämiseen ja toiveiden täyttämiseen yrityksen omien etujen edellä, miksi valitsimme kyseisen suunnittelumallin. The Purpose of this thesis was to create an official online marketing channel for the Machine Contracting Eetu Tammi and create theoretical framework around it. Homepage was created using WordPress service provider. The thesis is structured answer to the question how to create a company's website as a customer-oriented marketing channel, how can websites be used to improve a company's sales and marketing, and what means responsiveness on the homepage. SOSTAC design model was used in planning of the homepage, which was used to clarify the company's current state, goals, strategy, action plan, measures, and results. The design phase of the homepage started with outlining the site using a wireframe model, and after that starting to set up pages on the WordPress. The website contains all the information the customer needs, and contact was made easy using the contact form. 4C design model was utilized to find out what does affect customer orientation and customer satisfaction. The company's sales and marketing are based on satisfying the customer's needs and wishes before the company's own interests, which was the reason to choose that design model.