Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen Turun seudun joukkoliikenne Fölille ­ : case Turun seudun joukkoliikenne Fölin laajeneminen Paimion kaupunkiin

Halsvaha, Iiris (2023)

 
Avaa tiedosto
Halsvaha_Iiris.pdf (5.711Mt)
Lataukset: 


Halsvaha, Iiris
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336843
Tiivistelmä
Huolellisesti suunniteltu markkinointiviestintä vahvistaa brändiä, houkuttelee kohdeyleisöä ja tukee liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa markkinointiviestintäsuunnitelma Fölin laajenemisesta Paimion kaupunkiin, Turun seudun joukkoliikenne Fölille. Paimion kaupunki liittyy Fölin toimivalta-alueeseen kesällä 2024, mikä luo tarpeen tarkastella markkinointiviestinnän toimenpiteitä alueen laajentuessa.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu markkinointiviestinnän suunnitteluprosessista lähdeaineiston ja suullisten tiedoksiantojen pohjalta. Markkinointiviestintäsuunnitelma toteutettiin Fölin viestintätiimin ja mainostoimisto Hansdotterin kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta, joiden kautta määriteltiin markkinointiviestinnän lähtökohdat, tavoitteet ja kohdeyleisö.

Työn tulokseksi saatiin kirjallinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka sisältää markkinointiviestinnän lähtökohdat ja tavoitteet, asiakaspersoonat, vuosikellon, kampanjan mediasuunnitelman, sekä toimenpiteiden seurannan ja arvioinnin. Tuloksia käytetään pohjana Turun seudun joukkoliikenne Fölin käynnistäessä markkinointiviestintäkampanjan keväällä 2024, ennen Fölin toimivalta-alueen laajenemista Paimioon.
 
Carefully planned marketing communication strengthens the brand, attracts the target audience, and supports the achievement of business objectives. The aim of this thesis was to implement a marketing communications plan for the expansion of Turku Region Public Transport Föli´s services to the city of Paimio. Paimio will become part of Föli's service area in 2024, which creates a need to review marketing communication measures as the area expands.

The theoretical framework of the thesis consists of the marketing communication planning process based on literature and spoken sources. The marketing communication plan was developed through discussions with Föli's communication team and the advertising agency Hansdotter, defining the campaign's basis, objectives, and target audience.

The result of the thesis is a comprehensive marketing communication plan that includes the objectives of the marketing communication plan, customer personas, an annual calendar, a media plan, and measures for monitoring the results of the campaign. These results will be used for when Föli launches a marketing campaign ahead of the expansion of Föli's service area to Paimio.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste