Viestinnän merkitys asiakasprojekteissa
Pesonen, Heidi (2023)
Pesonen, Heidi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336919
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336919
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen merkitys viestinnällä on myynnillisissä asiakasprojekteissa. ¨
Teoria on jaettu kolmeen isompaan osaan, viestintä, myynti ja projektit.
Ensimmäinen teoriaosuus käsittelee viestintää, joka on käsitteenä todella laaja. Kappaleessa käydään asiakasviestintää, myynnillistä viestintää, projektiviestintää sekä tarjouksen tekemistä. Toisessa teoriaosuudessa käydään läpi mistä projektiryhmä koostuu, mitä on asiakasprojektit ja projektin elinkaari. Viimeisessä teoriaosuudessa paneudutaan ratkaisumyyntiin, yritysmyyntiin, projektien myymiseen ja asiakassuhteiden tärkeyteen.
Toiminnalliseen osuuteen luotiin kysely, tavoitteena oli saada ulkopuolista näkökulmaa siihen millainen merkitys viestinnällä, on myynnillisissä asiakasprojekteissa.
Teoria on jaettu kolmeen isompaan osaan, viestintä, myynti ja projektit.
Ensimmäinen teoriaosuus käsittelee viestintää, joka on käsitteenä todella laaja. Kappaleessa käydään asiakasviestintää, myynnillistä viestintää, projektiviestintää sekä tarjouksen tekemistä. Toisessa teoriaosuudessa käydään läpi mistä projektiryhmä koostuu, mitä on asiakasprojektit ja projektin elinkaari. Viimeisessä teoriaosuudessa paneudutaan ratkaisumyyntiin, yritysmyyntiin, projektien myymiseen ja asiakassuhteiden tärkeyteen.
Toiminnalliseen osuuteen luotiin kysely, tavoitteena oli saada ulkopuolista näkökulmaa siihen millainen merkitys viestinnällä, on myynnillisissä asiakasprojekteissa.