Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Taitotalon brändimielikuva : opiskelijanäkökulma

Juopperi, Niina (2023)

 
Avaa tiedosto
Juopperi_Niina.pdf (4.522Mt)
Lataukset: 


Juopperi, Niina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336994
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaisena Taitotalon opiskelijat kokevat Taitotalon brändimielikuvan. Kohderyhmäksi tutkimukselle rajautui johtamisen tutkinto-opiskelijat. Tutkimuksen tarkoituksena oli kyselytutkimuksen avulla saada vastaus tutkimuskysymykseen ja näin ollen antaa tärkeää tietoa Taitotalolle sen brändimielikuvasta opiskelijanäkökulmasta. Brändin kehittäminen ja tunnettuuden lisääminen koulutuspuolella edesauttavat opiskelijamäärien kasvattamista.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivista lähestymistapaa hyödyntäen ja käytettäväksi metodiksi valikoitui kyselytutkimus. Kyselytutkimus toteutettiin Webropol-verkkokyselynä, jonka jakelu toteutettiin sähköpostitse yhteistyössä Taitotalon kouluttajien ja koulutussuunnittelijoiden kanssa. Kyselystä saatujen vastausten pohjalta laadittiin Taitotalolle raportti, jossa vertailtiin tämän tutkimuksen ja Taitotalon aikaisemmin samana vuonna toteuttaman bränditutkimuksen tuloksia keskenään. Tutkimuksilla oli eri kohderyhmät, ja tästä syystä tarkoituksena oli havainnollistaa, miten tulokset eroavat kohderyhmien välillä.

Tutkimuksen tuloksien perusteella voitiin päätellä, että Taitotalon opiskelijat kokevat Taitotalon pääasiassa monipuolisena, luotettavana ja asiantuntevana aikuiskouluttajana. Tuloksista kuitenkin huomattiin, että Taitotalon tunnettuudessa olisi vielä parannettavaa. Hieman vajaa puolet vastaajista eivät tunteneet Taitotaloa laisinkaan ennen opintojen alkamista. Tulokset tästä tutkimuksesta olivat hyvin samankaltaisia kuin Taitotalon aikaisemmin toteuttamassa bränditutkimuksessa. Tulosten mukaan opiskelijoiden kokema brändimielikuva Taitotalosta paranee pääosin opintojen aikana laadukkaiden koulutuksien ja asiantuntevien kouluttajien myötä.

Tutkimuksesta saadut tulokset auttavat ymmärtämään paremmin Taitotalon opiskelijoiden kokemaa brändimielikuvaa. Taitotalo voi käyttää tutkimuksesta saatuja tuloksia apuna toimenpiteiden suunnittelemiseen brändimielikuvan ja tunnettuuden kehittämiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste