Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pikselien ymmärrystä yhdessä - Videopelaamisen opas Haminan nuorisopalveluille

Kivelä, Kristian (2023)

 
Avaa tiedosto
Kivela_Kristian.pdf (12.12Mt)
Videopelaamisen opas_Kivelä.pdf (19.27Mt)
Lataukset: 


Kivelä, Kristian
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121337068
Tiivistelmä
Videopelaaminen on moniulotteinen ilmiö, joka on saavuttanut merkittävän
aseman nykypäivän viihdekulttuurissa. Se tarkoittaa elektronisten pelien pelaamista erilaisilla pelikonsoleilla, tietokoneilla tai mobiililaitteilla. Videopelaaminen voi kattaa laajan kirjon erilaisia pelityyppejä, kuten toimintapelejä, strategiapelejä, roolipelejä ja simulaatioita.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli edistää nuorisotyöntekijöiden valmiuksia kaikkiin niihin työtilanteisiin, joissa videopelaaminen nousee esille, ja sen tavoitteena oli lisätä tietoutta videopelaamisen käytöstä nuorisotyön menetelmänä ja sen merkityksestä nuorten elämässä. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisesti ryhmätoimintana, joka piti sisällään luentomaisia esitelmiä. Esitelmiä järjestettiin kolme kappaletta. Opinnäytetyön tilaaja oli Haminan Nuorisopalvelut, joka tarjoaa nuorten osallisuutta ja hyvinvointia tukevia palveluita ja ohjelmia. Kokoamalla esityksien aikana käydyt asiakokonaisuudet yhteen luotiin videopelaamisen opas Haminan Nuorisopalveluiden käyttöön. Opas on suunnattu
nuorisotyöntekijöille, jotka tarvitsevat päivitystä videopelitietämykseensä.

Videopelejä käsitellään tässä opinnäytetyössä pelikasvatuksellisesta näkökulmasta. Oppaan tarkoituksena ei ole opettaa, kuinka videopelejä pelataan,
vaan niistä syntyvien ilmiöiden korrelaatiosta nuorisotyössä ja niiden käyttämisestä nuorisotyön menetelmänä. Opas sisältää esimerkkejä videopelien käyttämisestä nuorisotyössä, ohjeita yleisimpien teknisten ongelmien ratkaisemiseen sekä videopeleihin liittyvän sanaston.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste