Instagram-strategia Kiinteistönvälittäjälle : case Miika Salmela
Kinnunen, Elina; Lipponen, Nella (2023)
Kinnunen, Elina
Lipponen, Nella
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121337028
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121337028
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimeksiantajalle Miika Salmelalle Instagram-strategia, perustaa hänelle Instagram-tili ja aloittaa tilille sisällönluonti kokeilujakson muodossa. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva Instagram-strategia, jonka avulla tavoiteltiin toimeksiantajalle näkyvyyttä ja uusia asiakkaita. Strategiaa tukemaan toteutettiin kolmen kuukauden mittainen kokeilujakso, jonka aikana strategian pohjalta sisältöjä luotiin toimeksiantajan Instagram-tilille.
Opinnäytetyö toteutettiin hyödyntäen ajankohtaista teoriatietoa aiheista sekä toimeksiantajan kanssa käytyjä keskusteluja. Työ tehtiin vetoketjumalliin, jossa teoria liitettiin yhteen käytännön kanssa, jotta työstä saatiin mahdollisimman helppolukuinen. Strategian kilpailija-analyysi kappaleessa käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla pyrittiin löytämään keinoja kilpailijoista erottumiseen.
Opinnäytetyön tulokseksi saatiin onnistunut ja toimiva Instagram-strategia, sillä kokeilujakson aikana saavutettiin kaikki sisällönluonnille asetetut tavoitteet. Tuloksien pohjalta luotiin opinnäytetyön tuotos Kiinteistönvälittäjän opas Instagramiin, jossa strategian pääpointit esitetään helposti luettavassa muodossa. Oppaan tarkoituksena on auttaa ja tukea toimeksiantajaa sisällönluonnissa toimeksiannon loputtua.
Opinnäytetyö toteutettiin hyödyntäen ajankohtaista teoriatietoa aiheista sekä toimeksiantajan kanssa käytyjä keskusteluja. Työ tehtiin vetoketjumalliin, jossa teoria liitettiin yhteen käytännön kanssa, jotta työstä saatiin mahdollisimman helppolukuinen. Strategian kilpailija-analyysi kappaleessa käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla pyrittiin löytämään keinoja kilpailijoista erottumiseen.
Opinnäytetyön tulokseksi saatiin onnistunut ja toimiva Instagram-strategia, sillä kokeilujakson aikana saavutettiin kaikki sisällönluonnille asetetut tavoitteet. Tuloksien pohjalta luotiin opinnäytetyön tuotos Kiinteistönvälittäjän opas Instagramiin, jossa strategian pääpointit esitetään helposti luettavassa muodossa. Oppaan tarkoituksena on auttaa ja tukea toimeksiantajaa sisällönluonnissa toimeksiannon loputtua.