Elämys- ja markkinointipalveluita tarjoavan yrityksen kysynnän kartoitus
Vilonen, Mirva (2023)
Vilonen, Mirva
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437173
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437173
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, olisiko elämys- ja markkinointipalveluita tarjoavalle yritykselle kysyntää Myrskylässä, itäisellä Uudellamaalla. Työn tarkoituksena oli myös saada varmuutta siitä, minkälaisille palveluille olisi tarvetta. Opinnäytetyössä käydään läpi palveluiden tarpeen kartoitusta, markkinointi- ja juhlapalvelualan esittelyä, yrityksen liikeidea, asiakassegmentointi sekä kilpailija-analyysi. Tavoitteena oli, että opinnäytetyö antaisi konkreettisia vastauksia sille, olisiko yrityksellä kannattavan liiketoiminnan mahdollisuutta ja olisiko opinnäytetyön tekijällä valmiuksia alkaa yrittäjäksi.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin aiheesta aiemmin tehtyjä dokumentoituja kirjo-ja ja muuta materiaalia, kuten opinnäytetöitä. Tulevan mahdollisen yrityksen tarjoamien tuotteiden ja palveluiden kysynnän selvittämiseksi tehtiin kaksi eri kyselyä Webropolia käyttäen. Toinen kysely kohdennettiin Facebookin kunta-ryhmiin potentiaalisille henkilöasiakkaille Myrskylässä, Pukkilassa ja Porlammilla. Toinen kysely oli suunnattu myrskyläläisille yrityksille ja kysely lähetettiin sähköpostitse.
Opinnäytetyön päätulokset olivat kyselyt vastauksineen, liikeidea, asiakas-segmentointi sekä kilpailija-analyysi.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä todettiin, opinnäyte työ vastasi esitettyihin tutkimuskysymyksiin ja, että elämys- ja markkinointipalveluita tarjoavalle yritykselle olisi tarvetta Myrskylässä. Johtopäätöksenä todettiin myös, että opinnäytetyön kirjoittajalla olisi valmiuksia ryhtyä yrittäjäksi.
Asiasanat: liiketoimintasuunnitelma, yrittäjyys, liikeidea, kysely, asiakassegmentointi, kilpailija-analyysi
Opinnäytetyössä hyödynnettiin aiheesta aiemmin tehtyjä dokumentoituja kirjo-ja ja muuta materiaalia, kuten opinnäytetöitä. Tulevan mahdollisen yrityksen tarjoamien tuotteiden ja palveluiden kysynnän selvittämiseksi tehtiin kaksi eri kyselyä Webropolia käyttäen. Toinen kysely kohdennettiin Facebookin kunta-ryhmiin potentiaalisille henkilöasiakkaille Myrskylässä, Pukkilassa ja Porlammilla. Toinen kysely oli suunnattu myrskyläläisille yrityksille ja kysely lähetettiin sähköpostitse.
Opinnäytetyön päätulokset olivat kyselyt vastauksineen, liikeidea, asiakas-segmentointi sekä kilpailija-analyysi.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä todettiin, opinnäyte työ vastasi esitettyihin tutkimuskysymyksiin ja, että elämys- ja markkinointipalveluita tarjoavalle yritykselle olisi tarvetta Myrskylässä. Johtopäätöksenä todettiin myös, että opinnäytetyön kirjoittajalla olisi valmiuksia ryhtyä yrittäjäksi.
Asiasanat: liiketoimintasuunnitelma, yrittäjyys, liikeidea, kysely, asiakassegmentointi, kilpailija-analyysi