Turvajärjestelmäprojektin jälkimarkkinointi
Casagrande, Tino; Kataja, Pasi (2023)
Casagrande, Tino
Kataja, Pasi
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121337037
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121337037
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin työn toimeksiantajalle jälkimarkkinoinnin toimintatapoja ja hyötyjä, toteutetun turvajärjestelmäprojektin jälkeen. Opinnäytetyön tavoitteena oli selkiyttää toimintatapoja ja kuvata yritykselle toimintamalli jälkimarkkinointiin.
Selvitystyö tehtiin puhelin- ja sähköpostihaastatteluin turvallisuusalalla työskenteleville henkilöille. Haastatteluissa selvitettiin henkilöiden näkemyksiä turvajärjestelmäprojektien jälkimarkkinoinnin nykytilasta ja kehittämisestä. Haastattelu- ja kyselylomake lähetettiin kahdellekymmenellekahdeksalle (28). Vastaukset saatiin viideltätoista (15) henkilöltä. Vastanneet henkilöt toimivat toimeksiantajayrityksen kilpailijoiden palveluksessa, jonka vuoksi vastauksia pyydettiin vain henkilöiden henkilökohtaisina näkemyksinä, ei työnantajan, kenen palveluksessa he toimivat. Turvallisuusalan yritykset ovat kriittisiä jakamaan tietoa omista palveluista ja toimintamalleistaan kilpailevalle yritykselle.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin haastatteluiden tuloksia, jälkimarkkinoinnista kirjoitettua kirjallisuutta ja omia kokemuksia. Opinnäytetyön tuloksena luotiin yritykselle toimintamalli turvajärjestelmäprojektien jälkimarkkinointiin. Yritys voi hyödyntää toimintamallia omassa jälkimarkkinoinnissa.
Selvitystyö tehtiin puhelin- ja sähköpostihaastatteluin turvallisuusalalla työskenteleville henkilöille. Haastatteluissa selvitettiin henkilöiden näkemyksiä turvajärjestelmäprojektien jälkimarkkinoinnin nykytilasta ja kehittämisestä. Haastattelu- ja kyselylomake lähetettiin kahdellekymmenellekahdeksalle (28). Vastaukset saatiin viideltätoista (15) henkilöltä. Vastanneet henkilöt toimivat toimeksiantajayrityksen kilpailijoiden palveluksessa, jonka vuoksi vastauksia pyydettiin vain henkilöiden henkilökohtaisina näkemyksinä, ei työnantajan, kenen palveluksessa he toimivat. Turvallisuusalan yritykset ovat kriittisiä jakamaan tietoa omista palveluista ja toimintamalleistaan kilpailevalle yritykselle.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin haastatteluiden tuloksia, jälkimarkkinoinnista kirjoitettua kirjallisuutta ja omia kokemuksia. Opinnäytetyön tuloksena luotiin yritykselle toimintamalli turvajärjestelmäprojektien jälkimarkkinointiin. Yritys voi hyödyntää toimintamallia omassa jälkimarkkinoinnissa.