Achieving success in the production of children’s animated content : with an emphasis on brand management
Dahlgren, Anne (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437165
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437165
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö syventyy vähän tutkittuun aiheeseen: niihin strategioihin, joita brändin omistajat voivat käyttää saavuttaakseen menestystä lasten animoidun sisällön tuotannossa. Menestys tässä yhteydessä kattaa tavoitteiden saavuttamisen, jotka voivat liittyä taloudelliseen suoritukseen, brändin laajentumiseen tai brändin identiteetin vahvistamiseen. Useita tekijöitä otettiin huomioon pyrittäessä luomaan määritelmä menestyksekkäälle ja laadukkaalle sisällölle, joka noudattaa brändin arvoja ja periaatteita, korostaen vastuullisuutta, monimuotoisuutta, inklusiivisuutta ja turvallisuutta ottaen huomioon kohdeyleisön nuoren iän.
Opinnäytetyö esittelee paitsi animaation sisältöteollisuutta myös lasten roolia kuluttajina. Työn ydinpiste on brändin hallinnassa tuotantoprosessin aikana, erityisesti keskittyen esituotannon kriittiseen rooliin. Työssä esitetyt oivallukset ja esimerkit ammentavat eri lähteistä, kuten tieteellisistä artikkeleista, e-kirjoista, verkkolehtiartikkeleista ja blogeista, painottaen tuoreita lähteitä, heijastaen teollisuuden jatkuvasti muuttuvaa luonnetta ja sen suuntauksia.
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena oli tarkasti tutkia ja hahmottaa ne keskeiset seikat, jotka brändin omistajien tulisi ottaa huomioon suunnitellessaan lasten animoidun sisällön tuotantoa. This thesis is delving into an underrepresented subject: the strategies that brand owners can employ to achieve success in the realm of children's animated content production. Success, within this context, encompasses the accomplishment of specific goals, which could be tied to financial performance, brand expansion, or the reinforcement of a brand's identity. Numerous factors were considered in the pursuit of creating a definition of successful and high- quality content, aligning with a brand's values and principles, emphasizing responsibility, diversity, inclusion, and safety.
The thesis not only introduces the animation content industry itself but also the role of children as consumers. The core focus of the thesis lies in the realm of brand management during the production process, but with a particular emphasis on the critical role of pre-production. The insights and examples presented in this work draw from a variety of sources, including academic papers, ebooks, online articles, and blog posts, with an emphasis on recent sources, reflecting the ever-evolving nature of the industry and its trends.
The primary objective of this thesis was to carefully explore and outline the key considerations that brand owners should bear in mind when orchestrating an animated content production tailored for children.
Opinnäytetyö esittelee paitsi animaation sisältöteollisuutta myös lasten roolia kuluttajina. Työn ydinpiste on brändin hallinnassa tuotantoprosessin aikana, erityisesti keskittyen esituotannon kriittiseen rooliin. Työssä esitetyt oivallukset ja esimerkit ammentavat eri lähteistä, kuten tieteellisistä artikkeleista, e-kirjoista, verkkolehtiartikkeleista ja blogeista, painottaen tuoreita lähteitä, heijastaen teollisuuden jatkuvasti muuttuvaa luonnetta ja sen suuntauksia.
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena oli tarkasti tutkia ja hahmottaa ne keskeiset seikat, jotka brändin omistajien tulisi ottaa huomioon suunnitellessaan lasten animoidun sisällön tuotantoa.
The thesis not only introduces the animation content industry itself but also the role of children as consumers. The core focus of the thesis lies in the realm of brand management during the production process, but with a particular emphasis on the critical role of pre-production. The insights and examples presented in this work draw from a variety of sources, including academic papers, ebooks, online articles, and blog posts, with an emphasis on recent sources, reflecting the ever-evolving nature of the industry and its trends.
The primary objective of this thesis was to carefully explore and outline the key considerations that brand owners should bear in mind when orchestrating an animated content production tailored for children.