Markkinointisuunnitelma : case Hölkkä SBS Oy
Leinonen, Annina (2023)
Leinonen, Annina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437174
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437174
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelman päämääränä oli kehittää Hölkkä SBS Oy:n strategista sisältömarkkinointia. Suunnitelma käsitti perusteelliset analyysit nykytilanteesta ja käytännön toimenpiteitä, mukaan lukien kanavat ja mittarit. Hölkkä SBS Oy:n innovoima liikuntaliivi tarjoaa erilaisen vaihtoehdon arki- ja ulkoiluliikuntaan, tuoden käyttäjälleen enemmän ryhtiä ja voimaa. Toimeksiantaja oli suunnitelman alkuvaiheessa vain vähän tunnettu, eikä sillä ollut lainkaan aiempaa suunnitelmallista markkinointia.
Työ syntyi toimeksiantajan tarpeesta kehittää liiketoimintaansa suunnitelmallisesti ja työn toteuttajan kiinnostuksesta markkinointisuunnitteluun, strategiseen sisältömarkkinointiin ja sosiaaliseen myyntiin. Yhteistyö toimeksiantajan kanssa oli tiivistä sekä vuorovaikutteista. Suunnitelman laatimisessa hyödynnettiin aiemmin syksyllä 2023 tehtyä kohderyhmäkartoitusta.
Tuloksena oli kattava sisältömarkkinointisuunnitelma, tapahtumamarkkinoinnin kampanjaesitys ja kohderyhmäanalyysi. Johtopäätöksissä korostui tarve laadulliselle asiakastutkimukselle, tarkemmalle seurannalle markkinointitoimenpiteissä ja suunnitelman päivittämiselle kesäkuussa 2024.
Työ syntyi toimeksiantajan tarpeesta kehittää liiketoimintaansa suunnitelmallisesti ja työn toteuttajan kiinnostuksesta markkinointisuunnitteluun, strategiseen sisältömarkkinointiin ja sosiaaliseen myyntiin. Yhteistyö toimeksiantajan kanssa oli tiivistä sekä vuorovaikutteista. Suunnitelman laatimisessa hyödynnettiin aiemmin syksyllä 2023 tehtyä kohderyhmäkartoitusta.
Tuloksena oli kattava sisältömarkkinointisuunnitelma, tapahtumamarkkinoinnin kampanjaesitys ja kohderyhmäanalyysi. Johtopäätöksissä korostui tarve laadulliselle asiakastutkimukselle, tarkemmalle seurannalle markkinointitoimenpiteissä ja suunnitelman päivittämiselle kesäkuussa 2024.
