Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Influence of social media on consumer buying behavior and decision making : insights from surveys and a case study of Flash Digital Agency in Bangladesh

Rajib, Redwanul Islam; Roy, Pias (2023)

 
Avaa tiedosto
Rajib_Roy.pdf (906.0Kt)
Lataukset: 


Rajib, Redwanul Islam
Roy, Pias
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537565
Tiivistelmä
This research delves into the transformative impact of social media on consumer behavior within the dynamic landscape of Bangladesh's E-commerce industry. The multifaceted objectives encompass understanding how social media shapes consumer purchasing decisions, evaluating decision-making processes in online purchases, and exploring consumer engagement on various social media plat-forms. The study also investigates Flash Digital Agency's strategies in enhancing online presence and influencing consumer behavior. The research harnesses both consumer surveys, involving 43 respondents, and in-depth interviews with six key personnel from Flash Digital Agency, aiming to provide actionable insights for businesses operating in Bangladesh's E-commerce sector.

Emphasizing consumer buying behavior, decision-making processes, digital sales, e-commerce dynamics, online purchasing, platform engagement, and social media influence, the study utilizes the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) data analysis tool to investigate a series of user research questions. Overall, the findings strongly support the substantial impact of social media on consumer behavior within Bangladesh's E-commerce sector. Businesses are encouraged to tailor their strategies to effectively leverage this influence, enhancing consumer engagement and decision-making in the digital domain. The insights derived from this research, driven by SPSS analysis and qualitative case study interviews, present actionable recommendations to optimize marketing approaches for businesses operating in Bangladesh's dynamic E-commerce industry.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste