Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The role of branding in the profitability of tourism industry of Bangladesh : a study of Britto Travel and Tourism

Islam, shahidul; Akter, Tazrin (2023)

 
Avaa tiedosto
Islam_Akter.pdf (1.359Mt)
Lataukset: 


Islam, shahidul
Akter, Tazrin
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121637922
Tiivistelmä
With an emphasis on Britto Travel and Tourism, in this thesis we explored the revolutionary significance that branding has in Bangladesh's rapidly developing tourism industry. Notwithstanding the country's stunning scenery and rich cultural legacy, the industry nevertheless confronts obstacles, including inadequate infrastructure and a lack of worldwide reputation. Under the visionary guidance of Mr. Tawhidul Islam Shawon, a well-known personality in Bangladesh's travel sector, the research investigated how strong branding may raise Bangladesh's status as a vacation destination.

The theoretical framework emphasised tourism's economic and societal contributions, cultural preservation, and branding strategies. The empirical part focused on the complex relationship between branding, profitability, and sustainability, with a focus on Britto Travel & Tourism. The recommendations supported infrastructure growth, improved security measures, focused marketing, and a customer-centered strategy.

The research highlighted the revolutionary possibilities of social branding and recommends companies, such as Britto Travel and Tourism, take advantage of interesting social media marketing initiatives. As the cultural tourism movement gets traction, the critical aspect is the emphasis on cultural values and the respect of local rights. Finally, the study contributed to the discussion regarding Bangladesh's growing tourist sector by emphasising the importance of social media strategy, community participation, cultural preservation, and storytelling in developing destination brands and raising income.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste