Digitalisoituva Kivijalka : Intersport Kokkola
Salmela, Aleksi (2023)
Salmela, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121637899
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121637899
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin Intersport Kokkolan asemaa nykyisillä markkinoilla digitalisaation vaikutuksen alaisena. Kilpailutilanteessa ja kuluttajien muuttuvissa tarpeissa ja odotuksissa perinteisillä kivijalkaliikkeillä ilmeni uusia haasteita, erityisesti verkkokaupan kasvun myötä. Kuluttajat suosivat nykyisin verkkokauppoja milloin tahansa ja odottavat monipuolisia maksu- ja toimitusvaihtoehtoja sekä nopeita ja vaivattomia palautusmahdollisuuksia.
Opinnäytetyön päätavoitteena oli analysoida Intersport Kokkolan nykyistä markkina-asemaa ja tulevaisuuden näkymiä suhteessa verkkokauppaan. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös selvittää, miten digitalisaatio vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen, asiakastyytyväisyyteen ja yrityksen liiketoimintaan. Opinnäytetyön tulosten perusteella Intersport Kokkola pyrkii löytämään uusia tapoja parantaa tarjoamiaan palveluita ja vastaamaan kuluttajien tarpeisiin ja odotuksiin entistä paremmin. Tuloksista tehdyt johtopäätökset koskivat sekä myymälän että verkkokaupan toimintaa. Asiakaspalveluun oltiin tutkimuksessa erittäin tyytyväisiä, mikä vaikutti olevan myös tärkeä tekijä ostopäätöstä tehtäessä. Hinta ja laatu, tuotteen saatavuus sekä myymäläympäristö olivat tärkeitä tekijöitä ostopäätöksen kannalta.
Tutkimustulokset tarjoavat arvokasta tietoa Intersport Kokkolan vahvuuksista ja kehityskohteista, erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun roolista kuluttajien ostopäätöksissä. Laajempi otanta tulevaisuudessa voisi syventää ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja odotuksista.
Opinnäytetyön päätavoitteena oli analysoida Intersport Kokkolan nykyistä markkina-asemaa ja tulevaisuuden näkymiä suhteessa verkkokauppaan. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös selvittää, miten digitalisaatio vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen, asiakastyytyväisyyteen ja yrityksen liiketoimintaan. Opinnäytetyön tulosten perusteella Intersport Kokkola pyrkii löytämään uusia tapoja parantaa tarjoamiaan palveluita ja vastaamaan kuluttajien tarpeisiin ja odotuksiin entistä paremmin. Tuloksista tehdyt johtopäätökset koskivat sekä myymälän että verkkokaupan toimintaa. Asiakaspalveluun oltiin tutkimuksessa erittäin tyytyväisiä, mikä vaikutti olevan myös tärkeä tekijä ostopäätöstä tehtäessä. Hinta ja laatu, tuotteen saatavuus sekä myymäläympäristö olivat tärkeitä tekijöitä ostopäätöksen kannalta.
Tutkimustulokset tarjoavat arvokasta tietoa Intersport Kokkolan vahvuuksista ja kehityskohteista, erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun roolista kuluttajien ostopäätöksissä. Laajempi otanta tulevaisuudessa voisi syventää ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja odotuksista.
