Asiakastyytyväisyys - henkilöstövuokrausalalla
Wilén, Anna (2023)
Wilén, Anna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537846
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537846
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee kahden SOL Henkilöstöpalveluiden asiakasyrityksen tekemien asiakastyytyväisyyskyselyjen vastauksia. Tarkastellaan asiakasyritysten kokemaa asiakastyytyväisyyttä ja tyytyväisyyttä yhteistyöhön SOL Henkilöstöpalveluiden kanssa.
Opinnäytetyön tavoitteena on analysoida asiakastyytyväisyyskyselyjen vastauksia ja niiden pohjalta tarkastella asiakasyritysten ja SOL Henkilöstöpalveluiden yhteistyön nykytilaa. Vastausten perusteella on lähdetty kehittämään SOL Henkilöstöpalveluiden henkilöstöasiantuntijan asiantuntijuutta sekä rakennettu asiakasyritysten toiveiden mukaisesti kaksi uutta palveluratkaisua.
Opinnäytetyössä asiakasyritykset on esitelty lyhyesti ja heidän vastauksensa on tuotu suoraan asiakastyytyväisyyskyselystä opinnäytetyöhön. Työssä esitellään SOL Henkilöstöpalvelut, joka on opinnäytetyön toimeksiantaja sekä käydään läpi henkilöstöasiantuntijan työnkuva. Asiakkuusstrategia on suuressa osassa opinnäytetyötä ja opinnäytetyö pohjautuu vahvasti SOL Henkilöstöpalveluiden asiakkuusstrategiaan. Henkilöstöasiantuntijoiden työn isoimpia ominaisuuksia on vastata asiakkaiden tarpeeseen ja olla aktiivisesti asiakkuuksiin yhteydessä.
Opinnäytetyössä on rakennettu kaksi palveluratkaisua asiakasyrityksille, jotka eivät ole vielä osa yritysten ydinliiketoimintaa ja nämä toiveet on tuotu esille asiakastyytyväisyyskyselyssä. Tulosten ja palveluratkaisujen tarkoituksena on edistää yhteistyötä asiakasyritysten ja SOL Henkilöstöpalveluiden välillä, sekä kehittää henkilöstöasiantuntijan asiantuntijuutta. Tarkoituksena oli räätälöidä asiakasyritysten toiveiden mukaiset palveluratkaisut, jotka olisi mahdollista liittää osaksi yritysten liiketoimintaa. Ratkaisut tullaan esittelemään asiakasyrityksille SOL Henkilöstöpalveluiden toimesta keväällä 2024.
Opinnäytetyön tavoitteena on analysoida asiakastyytyväisyyskyselyjen vastauksia ja niiden pohjalta tarkastella asiakasyritysten ja SOL Henkilöstöpalveluiden yhteistyön nykytilaa. Vastausten perusteella on lähdetty kehittämään SOL Henkilöstöpalveluiden henkilöstöasiantuntijan asiantuntijuutta sekä rakennettu asiakasyritysten toiveiden mukaisesti kaksi uutta palveluratkaisua.
Opinnäytetyössä asiakasyritykset on esitelty lyhyesti ja heidän vastauksensa on tuotu suoraan asiakastyytyväisyyskyselystä opinnäytetyöhön. Työssä esitellään SOL Henkilöstöpalvelut, joka on opinnäytetyön toimeksiantaja sekä käydään läpi henkilöstöasiantuntijan työnkuva. Asiakkuusstrategia on suuressa osassa opinnäytetyötä ja opinnäytetyö pohjautuu vahvasti SOL Henkilöstöpalveluiden asiakkuusstrategiaan. Henkilöstöasiantuntijoiden työn isoimpia ominaisuuksia on vastata asiakkaiden tarpeeseen ja olla aktiivisesti asiakkuuksiin yhteydessä.
Opinnäytetyössä on rakennettu kaksi palveluratkaisua asiakasyrityksille, jotka eivät ole vielä osa yritysten ydinliiketoimintaa ja nämä toiveet on tuotu esille asiakastyytyväisyyskyselyssä. Tulosten ja palveluratkaisujen tarkoituksena on edistää yhteistyötä asiakasyritysten ja SOL Henkilöstöpalveluiden välillä, sekä kehittää henkilöstöasiantuntijan asiantuntijuutta. Tarkoituksena oli räätälöidä asiakasyritysten toiveiden mukaiset palveluratkaisut, jotka olisi mahdollista liittää osaksi yritysten liiketoimintaa. Ratkaisut tullaan esittelemään asiakasyrityksille SOL Henkilöstöpalveluiden toimesta keväällä 2024.