Digitaalinen markkinointisuunnitelma : Vimeli Oy - Eezy Salo
Jaakkola, Anna-Karoliina (2023)
Jaakkola, Anna-Karoliina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122038830
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122038830
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee digitaalisen markkinointisuunnitelman luomista Vimeli Oy:lle eli Eezy Salolle. Työssä käytettiin yrityksestä nimeä Eezy Salo lukemisen helpottamiseksi. Toimeksiantoyrityksen kohderyhmä oli laaja ja markkinointisuunnitelman avulla pyrittiin tuomaan esiin konkreettisia keinoja ja ohjeita, joiden avulla yrityksen on helpompi saavuttaa tulevaisuudessa haluttu kohderyhmä. Työn tarkoituksena oli selkeyttää ja helpottaa digimarkkinoinnin suunnittelua sekä materiaalien luomista.
Tämä työ pyrkii vastaamaan siihen, millainen on hyvä digitaalinen markkinointisuunnitelma ja miksi kohderyhmät määritellään. Sekä siihen, mitä markkinointisuunnitelma sisältää ja millaista digimarkkinointi nykypäivänä henkilöstövuokrauksessa voisi olla.
Työn teoriaosuudessa esitellään toimeksiantoyrityksen tausta ja yrityksen digitaalisen markkinoinnin tila työn aloittamishetkellä. Lisäksi teoriaosuus kattaa kohderyhmän tarkennuksen, läpikäynnin markkinoinnin tarkoituksesta ja tavoista, sekä yleisen kuvauksen digitaalisen markkinoinninsuunnittelun prosessista.
Työn empiirinen osuus sisältää digitaalisen markkinointisuunnitelman eli työn tuloksen. Empiirinen osuus pyrkii avaamaan Eezy Salon digimarkkinoinnin osa-alueiden toimenpiteet ja tarkoitukset.
Tämä työ pyrkii vastaamaan siihen, millainen on hyvä digitaalinen markkinointisuunnitelma ja miksi kohderyhmät määritellään. Sekä siihen, mitä markkinointisuunnitelma sisältää ja millaista digimarkkinointi nykypäivänä henkilöstövuokrauksessa voisi olla.
Työn teoriaosuudessa esitellään toimeksiantoyrityksen tausta ja yrityksen digitaalisen markkinoinnin tila työn aloittamishetkellä. Lisäksi teoriaosuus kattaa kohderyhmän tarkennuksen, läpikäynnin markkinoinnin tarkoituksesta ja tavoista, sekä yleisen kuvauksen digitaalisen markkinoinninsuunnittelun prosessista.
Työn empiirinen osuus sisältää digitaalisen markkinointisuunnitelman eli työn tuloksen. Empiirinen osuus pyrkii avaamaan Eezy Salon digimarkkinoinnin osa-alueiden toimenpiteet ja tarkoitukset.