Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Change from Mechanical System to Electromagnetic Brake for Force Measuring; A comprehensive Study on the Integration and Improvement for Pelton Turbines for student experiments

Uhlenbrock, Lennard (2023)

 
Avaa tiedosto
Uhlenbrock_Lennard.pdf (2.126Mt)
Lataukset: 


Uhlenbrock, Lennard
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122038803
Tiivistelmä
This thesis delves into the realm of Pelton turbines and electromagnetic braking systems, presenting a comprehensive exploration of their integration and improvement. The primary objective is the enhancement of a force measuring system for an existing Pelton turbine within the energy technology laboratory at Technobothnia. The study unfolds in three main sections.

Firstly, the theoretical foundation is laid, encompassing an in-depth examination of Pelton turbines and various types of electromagnetic brakes. This theoretical backdrop sets the stage for understanding the subsequent practical implementations.

The second section focuses on the practical aspects, introducing two novel components designed to facilitate the integration of a new electromagnetic brake. Detailed analysis and testing of the braking system, including control mechanisms and usability for student experiments, are presented.

The results section showcases the outcomes of the experiments, highlighting variations and challenges encountered. Despite these challenges, the study demonstrates improvements in the reproducibility of measurements with the new system.

The discussion section critically analyses the achieved results, addressing limitations, inconsistencies, and proposing avenues for future improvements. The study concludes with a call for further research to enhance the integration of the new braking system into the Pelton turbine's control unit.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste