Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The impact of covid-19 on the e-commerce business of Shwapno : e-commerce business in Bangladesh

Poddar, Mithun Chandra; Akter, Rima (2023)

 
Avaa tiedosto
Akter_Poddar.pdf (502.2Kt)
Lataukset: 


Poddar, Mithun Chandra
Akter, Rima
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122839179
Tiivistelmä
This study explores the impact of COVID-19 on the e-commerce business of Shwapno, a retail organization in Bangladesh. Also, it focuses on how COVID-19 has contributed to the development of the online retail business in Bangladesh. The findings of this research show that COVID-19 pandemic has highly influenced consumer buying behavior. They are now more dependent on online purchasing than in the past. This study has collected data from 70 respondents who usually buy from Shwapno. About 91% of respondents think that their online buying habit has increased after COVID-19. Aside from that, this study also presents several challenges that e-retail businesses are currently facing. All the respondents think COVID-19 has made a major contribution to the development of online retail business. Furthermore, the reasons behind customers' online buying behaviors were also highlighted, with the main drivers being product variety and savings. Problems with online shopping, like shipping delays and doubts about the legitimacy of the products, draw attention to areas that need to be improved. Improving delivery times, guaranteeing the legitimacy of the goods, resolving issues with price, and making a commitment to dependable services are important focal points for enhancing the online buying experience for customers.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste