Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vastuullisuusviestinnän sanomapäätökset: Case Get Green

Vehviläinen, Maisa (2014)

 
Avaa tiedosto
Vehvilainen_Maisa.pdf (413.1Kt)
Lataukset: 


Vehviläinen, Maisa
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111415677
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on tarjota toimeksiantajalle kehitysehdotuksia Get Green-ympäristöohjelman markkinointiviestintään. Opinnäytteen toimeksiantaja on entinen Suominen Joustopakkaukset Oy. Kehitysehdotuksissa otetaan huomioon toimeksiantajan käytössä olevat sähköisen markkinointiviestinnän kanavat ja vastuullisuusviestinnän sanomapäätökset. Opinnäytetyön tarve syntyi kun Joustopakkausten Tampereen tehtaalla lanseerattiin oma ympäristöohjelma Get Green syyskuussa 2013.

Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee markkinointiviestinnän keinoja, mielikuvien merkityksellisyyttä ja sitä, miten niihin voidaan vaikuttaa viestinnän keinoin. Lisäksi teoria tarkastelee menestyksekkään vastuullisuusviestinnän edellytyksiä. Opinnäyte tarjoaa toimeksiantajalle kehitysehdotuksia sähköisten markkinointiviestintäkanavien hyödyntämiseen osana vastuullisuusviestintää.

Opinnäytteessä esitetyt kehitysehdotukset perustuvat kirjallisuuteen, toimeksiantajan kanssa käytyihin keskusteluihin ja kvalitatiiviseen benchmarking -analyysiin. Get Green-ympäristöohjelman sähköisessä markkinointiviestinnässä hyödynnetään kaikkia yrityksen käytössä olevia sähköisiä viestintäkanavia. Näin ollen yritys saavuttaa vastuullisuusviestinnällään kaikki sen viestinnälle asetetut kohderyhmät.

Opinnäytetyöprosessin aikana toimeksiantajan nimi muuttui. Suominen Oyj luopui joustopakkausliiketoiminnastaan opinnäytetyöprosessin aikana heinäkuussa 2014. Isobritannialainen pääomasijoittaja osti valtaosan joustopakkausliiketoiminnasta, pieni omistusosuus säilyi Suominen Oyj:n ylimmällä johdolla. Toimeksiantajan nimi vaihtui Amerplast Oy:ksi opinnäytteen valmistuessa syyskuussa 2014. Muutoin yrityskaupalla ei ollut vaikutusta opinnäytteen rakentumiseen.

Lopputuotoksena oli sähköisten viestintäkanavien markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantajalle. Markkinointiviestintäsuunnitelma tarjoaa kehitysehdotuksia sähköisten viestintäkanavien hyödyntämiseksi osana vastuullisuusviestintää kanavien erityispiirteet huomioon ottaen. Toimeksiantajan pyynnöstä osa opinnäytteestä on luottamuksellista eikä sitä näin ollen julkaista opinnäytteen julkisessa raportissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste