Vastuukorjauksen asiakastyytyväisyys ja sen kehittäminen
Petäistö, Daniel (2024)
Petäistö, Daniel
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401181519
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401181519
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan YIT:n vastuukorjauksen asiakastyytyväisyyttä ja tunnistetaan keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi YIT Suomi Oy, jonka vastuukorjauksen toimintaa työssä tarkastellaan. Opinnäytetyö laadittiin, koska vastuukorjauksen asiakastyytyväisyyden palautteiden mukaan toiminnassa oli kehitettävää.
Rakentamisen ollessa kasvussa myös vastuukorjausten määrät ovat lisääntyneet, ja niiden onnistuminen on tärkeää sekä yritykselle että myös asiakkaalle. Tässä opinnäytetyössä analysoidaan viiden eri työmaan asiakaspalautteita käyttäen kirjallisuus- ja haastattelututkimusta. Tietoa kerättiin YIT:n sisäisestä järjestelmästä sekä haastattelemalla työnjohtajia ja vastuukorjauspäällikköä.
Opinnäytetyössä etsitään parannettavia toimintatapoja asiakaspalautteista- ja haastatteluista. Kirjallisuus- ja haastattelututkimusten tuloksista tehtiin asiakastyytyväisyyden kehittämisehdotukset sekä kehitysehdotusten käyttöönoton suunnitelma.
Rakentamisen ollessa kasvussa myös vastuukorjausten määrät ovat lisääntyneet, ja niiden onnistuminen on tärkeää sekä yritykselle että myös asiakkaalle. Tässä opinnäytetyössä analysoidaan viiden eri työmaan asiakaspalautteita käyttäen kirjallisuus- ja haastattelututkimusta. Tietoa kerättiin YIT:n sisäisestä järjestelmästä sekä haastattelemalla työnjohtajia ja vastuukorjauspäällikköä.
Opinnäytetyössä etsitään parannettavia toimintatapoja asiakaspalautteista- ja haastatteluista. Kirjallisuus- ja haastattelututkimusten tuloksista tehtiin asiakastyytyväisyyden kehittämisehdotukset sekä kehitysehdotusten käyttöönoton suunnitelma.