Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Taloudellisen palkitsemisen vaikutus työmotivaatioon ja sitä kautta yrityksen tuloksellisuuteen Gigantti Oy:ssä

Toivola, Okku (2014)

 
Avaa tiedosto
Toivola_Okku.pdf (698.5Kt)
Lataukset: 


Toivola, Okku
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111715783
Tiivistelmä
Palkitsemiskeinoja työmotivaation lisäämiseksi on olemassa monenlaisia. Yksi näistä on taloudellinen palkitseminen, jolla työntekijä voi vaikuttaa oman palkkansa suuruuteen. Parantuneella mahdollisuudella vaikuttaa omaan talouteensa on myös seurauksia usein annettuun työpanokseen, ja tätä kautta myös yrityksen tuloksen paranemiseen.

Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millainen vaikutus on rahallisella palkitsemisella työntekijöiden työmotivaatioon Gigantti Oy:ssä ja millä tavalla yritys itse hyötyy tästä. Nykyiseen järjestelmään esitetään myös kehitysehdotuksia teorian ja tutkimuksen pohjalta. Työssä keskitytään nimenomaan rahalliseen palkitsemiseen, ja siinä sivutaan vain pintapuolisesti muita palkitsemistapoja.

Tutkimus on tehty kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, ja sillä pyritään ymmärtämään palkitsemisen synnyttämää lumipalloefektiä ilmiönä. Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluina sekä kuudelle työntekijälle, että työnantajalle 3.10.2014.

Tulokseksi saatiin, että rahallista palkitsemista pidetään hyvin tärkeänä myynnin toimialalla, eikä se ole täysin korvattavissa muilla palkitsemistavoilla. Pääasiassa nykyiseen palkitsemisjärjestelmään ollaan tyytyväisiä, mutta kehitysehdotuksia on yksittäisiin asioihin, muun muassa palvelumyynnin bonusjärjestelmään ja myyntivolyymin tavoitteiden saavutettavuuteen liittyen. Yritys tekee parempaa tulosta palkitsemisjärjestelmän kanssa kuin ilman sitä, ja se voi parantaa tulostaan entisestään uudistamalla hieman nykyisen järjestelmän rakenteita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste