Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen parantaminen asiakaspalautteen keräämisen avulla

Sarviharju, Miikka (2024)

 
Avaa tiedosto
Sarviharju_Miikka.pdf (1.242Mt)
Lataukset: 


Sarviharju, Miikka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401261887
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön taustalla on toimeksiantajan tarve saada käyntiin puuttunut systemaattinen asiakaspalautteen kerääminen. Toimeksiantajalla on tarve ylläpitää asiakaslähtöinen liiketoimintamalli, jossa asiakaskokemuksen parantaminen on kulmakivenä. Taustalla on johtoajatus siitä, että kerätty asiakaspalaute on keskeinen osa asiakaskokemuksen parantamista.

Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää toimeksiantajan asiakaspalautteen keräämistä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Työn tarkoituksena oli luoda kehys, jota toimeksiantaja voi hyödyntää tehokkaasti ja kokonaisvaltaisesti asiakaspalautteen integroimiseksi osaksi liiketoimintaprosesseja.

Työn teoriaosuus koostuu asiakaskokemuksen, palvelun laadun sekä asiakaspalautteen keräämisen ja merkityksen keskeisistä teemoista. Työn tutkimusosuus tehtiin laadullisena tutkimuksena. Haastatteluiden avulla pyrittiin saamaan syvällistä tietoa haastateltavien yritysten käytännöistä ja onnistumisista asiakaspalautteen keräämisessä. Aineiston analyysia voidaan pitää teoriasidonnaisena abduktiivisena päättelynä, jossa teoria toimi tulkintojen tukena.

Tutkimuksen tuloksissa korostuivat asiakaspalautteen keskeinen rooli yrityksen kehittämisessä. Monipuoliset keruumenetelmät, kuten integroidut verkkolomakkeet, tyytyväisyystutkimukset sekä sähköpostikyselyt tarjoavat tietoa asiakaskokemuksesta. Asiakaspolun määrittely auttaa suunnittelemaan oikeat keruumenetelmät ja ajoitukset. Kotisivut ovat ensiarvoisen tärkeä ensikosketuspiste, ja niiden käytettävyys vaikuttaa asiakkaiden päätöksentekoon. Teknologiaratkaisut toimivat palautteenkeruumenetelmien runkona, jossa muun muassa automaatiokyselyt mahdollistavat räätälöinnin eri asiakasryhmille. Näillä käytännöillä vahvistetaan yhteyttä asiakkaisiin ja parannetaan organisaation toimintaa kohti parempaa asiakaskokemusta.

Opinnäytetyö tarjosi kehyksen asiakaspalautteen keräämisen periaatteista ja käytännöistä. Tämän lisäksi työ vahvisti palautteen keräämisen merkityksen työkaluna asiakaskokemuksen kehittämisen kannalta. Jatkuva kehitys asiakaspalautteen avulla ja asiakaslähtöinen toiminta ovat avaintekijöitä menestyvän liiketoiminnan rakentamisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste