Instagram-markkinointisuunnitelma yritykselle Bohemink
Laukkonen, Jasmin (2024)
Laukkonen, Jasmin
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401262020
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401262020
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen tutkimus, joka keskittyy markkinointisuunnitelman tekemiseen toimeksiantajayritykselle nimeltä Bohemink.
Bohemink on tatuointialan yritys, joka on toiminut Kokkolassa vuosina 2018–2023. Vuonna 2023 yritys on siirtynyt Oulun alueelle. Yrittäjällä ei ole olemassa olevaa markkinointisuunnitelmaa, jota pyrittäisiin tämän opinnäytetyön avulla kehittämään. Opinnäytetyö keskittyy Instagram-markkinointisuunnitelmaan.
Tutkimus toteutetaan toiminnallisena tutkimuksena, jossa haastatellaan yrittäjää ja tehdään havainnointeja yrityksen toiminnasta. Tutkimuksen tuloksena kehitetään markkinointisuunnitelma, joka sisältää suunnitelman markkinoinnin tavoitteista, kohderyhmästä ja kilpailijoista. Lisäksi suunni-telmassa huomioidaan yrityksen kilpailutilanne ja markkinoiden trendit. Toivon, että tämä tutkimus auttaa yritystä kehittämään markkinointiaan ja parantamaan kilpailukykyään.
Bohemink on tatuointialan yritys, joka on toiminut Kokkolassa vuosina 2018–2023. Vuonna 2023 yritys on siirtynyt Oulun alueelle. Yrittäjällä ei ole olemassa olevaa markkinointisuunnitelmaa, jota pyrittäisiin tämän opinnäytetyön avulla kehittämään. Opinnäytetyö keskittyy Instagram-markkinointisuunnitelmaan.
Tutkimus toteutetaan toiminnallisena tutkimuksena, jossa haastatellaan yrittäjää ja tehdään havainnointeja yrityksen toiminnasta. Tutkimuksen tuloksena kehitetään markkinointisuunnitelma, joka sisältää suunnitelman markkinoinnin tavoitteista, kohderyhmästä ja kilpailijoista. Lisäksi suunni-telmassa huomioidaan yrityksen kilpailutilanne ja markkinoiden trendit. Toivon, että tämä tutkimus auttaa yritystä kehittämään markkinointiaan ja parantamaan kilpailukykyään.
