Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan perustaminen ja sen markkinointi

Alakoski, Niia (2024)

 
Avaa tiedosto
Alakoski_Niia.pdf (10.85Mt)
Lataukset: 


Alakoski, Niia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401302226
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö sekä liitteenä oleva ”Verkkokaupan perustaminen nollasta” -opas käsittelee laajasti yrityksen perustamista verkkoon ja sen markkinointia. Työn toiminnallinen osio koostuu kuudesta osasta, joista jokainen työn osa on hyvin tärkeä ja oleellinen verkkokauppaa perustettaessa. Opas on lyhyt yhteenveto tietopohjasta, johon on koottu tärkeimmät asiat. Työn ensimmäinen kappale pitää sisällään lyhyen johdannon aiheeseen, keskeiset käsitteet sekä taustoituksen siihen, mikä sai kirjoittajan kirjoittamaan opinnäytetyön juuri tästä aiheesta.

Työn toisessa luvussa käydään perusteellisesti läpi yrityksen perustamisen vaiheet askel askeleelta. Luvun kappaleet pitävät sisällään seuraavat aihepiirit: liikeidea, missio, visio, strategia ja vastuullisuus, yritysmuodot, nimen patentoiminen ja liiketoimintasuunnitelma. Tästä päästään kolmanteen lukuun, missä käydään läpi yrityksen kannattavuutta. Tälle osa-alueelle on varattu oma lukunsa, koska ilman rahoitusta ja tuloja yrityksen toiminta ei ole kannattavaa. Tämä osio sisältää rahoitus-, kannattavuus- ja myyntilaskelmat, yrityksen pankkitilin, kirjanpidon sekä perustamisilmoituksen ja arvonlisävelvollisuuden. Kun yrityksen perustamisen perusasiat ovat käyty läpi, voidaan siirtyä neljänteen kappaleeseen, jossa käydään läpi verkkokaupan rakentamiseen liittyvät oleelliset asiat. Tähän kappaleeseen kuuluvat verkkokauppa-alustat, verkkokaupan ulkoasu, maksutavat, mobiiliystävällisyys, logistiikka sekä verkkokaupan lainsäädäntö.

Kun on käyty läpi yrityksen perustamisen vaiheet, kannattavuus ja itse verkkokaupan rakentaminen, päästään viidenteen eli viimeiseen tietopohja kappaleeseen, missä keskitytään verkkokaupan markkinointiin. Tässä kappaleessa käydään läpi digistrategia, myyntitunneli, ostajapersoona sekä kohdennettu mainonta, sähköpostimarkkinointi, sisältökalenteri, tuotearvostelut, Google Ads- ja hakukoneoptimointi sekä tulosten mittaaminen.

Kuudennessa kappaleessa käydään läpi ”Verkkokaupan perustaminen nollasta” -oppaan toteutusta ja tarpeellisuutta. Seitsemäs eli viimeinen kappale on yhteenveto opinnäytetyöstä sekä oppaasta missä paneudutaan johtopäätöksiin sekä kehittämisehdotuksiin. Oman oppimisen arviointi sisältyy myös tähän kappaleeseen.

Opinnäytetyön liitteenä on ”Verkkokaupan perustaminen nollasta” -opas, joka on suunniteltu oman yrityksen perustamista harkitseville sekä verkkokaupan markkinoinnista kiinnostuneille. Opas on yhteenveto opinnäytetyön tietopohjasta ja sen oletuksena on, että lukija tuntee jo etukäteen eri sosiaalisen median kanavat. Tästä syystä oppaassa siirrytään suoraan asiaan, toisin kuin opinnäytetyössä, jossa selitetään yksityiskohtaisemmin, mitä kukin asia tarkoittaa.

Työ on toteutettu 2023 maalis – joulukuun välisenä aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste