Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinoinnin automaation hyödyntäminen koulutusliiketoiminnan markkinoinnissa

Gunnar, Emma (2024)

 
Avaa tiedosto
Gunnar_Emma.pdf (1.568Mt)
Lataukset: 


Gunnar, Emma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402082668
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee markkinoinnin automaatiota ja sen hyödyntämistä koulutusliiketoiminnassa. Työssä perehdytään markkinoinnin automaation hyötyihin ja prosessiin, sähköpostimarkkinointiin osana markkinoinnin automaatiota sekä pilottitutkimuksen käyttöön markkinointitutkimuksessa.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten markkinoinnin automaatio on hyödynnettävissä toimeksiantajan käytössä ja millaisia vaikutuksia sillä on markkinoinnin tuloksellisuuteen ja markkinointityön tehokkuuteen. Opinnäytetyön produktion taustalle hankittiin tutkimusaineistoa hyödyntämällä kvalitatiivisia eli laadullisia menetelmiä, ja aineiston keruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua.

Opinnäytetyössä pilotoitiin sähköpostimarkkinoinnin hyödyntämistä automaation keinoin tietyn koulutuksen mainonnassa. Opinnäytetyön tutkimusaineiston perusteella ja teoria taustalla toteutettiin produktio, automatisoitu kampanja koulutuksesta. Sen lisäksi tutkimusaineistoa kerätessä huomattiin, että automaatio tarjoaa myös muita hyödyllisiä käyttötarkoituksia toimeksiantajalle, joista osa toteutettiin opinnäytetyön tekemisen aikana ja osaa ehdotettiin jatkotoimenpiteinä.

Tutkimusaineiston tulokset osoittivat, että markkinoinnin automaatio on hyödynnettävissä toimeksiantajan tarpeisiin. Produktio taas tarjosi vastauksia tuloksellisuuteen ja tehostumiseen: markkinoinnin automaation vaikutukset tuloksellisuuteen eivät olleet manuaalisesta työstä suuresti poikkeavia tässä vaiheessa, mutta sen sijaan tehokkuus parantui automatisoinnin myötä.

Työtä markkinoinnin automaation täydelliseen hyödyntämiseen on vielä edessä, mutta työtä kannattaa jatkaa. Etenkin viestien sisältöihin ja niiden kohdentamiseen kannattaa panostaa jatkossa yhä enemmän. On myös monia muita markkinoinnin automaation käyttötapauksia, joita kannattaa hyödyntää jatkossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste