Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotelli X:n asiakastyytyväisyyden tutkiminen muuttuvassa toimintaympäristössä

Nyman, Taru; Granroth, Kirsi (2014)

Avaa tiedosto
Granroth_Kirsi.pdf (714.9Kt)
Lataukset: 


Nyman, Taru
Granroth, Kirsi
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111815881
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakastyytyväisyystutkimus Helsingissä sijaitsevalle uudelle pienelle hotellille X. Muuttuva toimintaympäristö, kuten yrityksen omistajan vaihdos sekä opinnäytetyöntekijän työsuhteen päättyminen hotellissa, vaikutti tutkimuksen tekemiseen ja siihen, että vastauksia ei saatu tarpeeksi. Opinnäytetyön tekijöiden oli mukauduttava muuttuneihin olosuhteisiin ja alkuperäistä suunnitelmaa jouduttiin muokkaamaan lisäämällä mukaan näkökulman muuttuvasta toimintaympäris-töstä hotellialalla.

Tietoperustassa selvitetään asiakkaan ja asiakkuuden tarkoitusta, palvelun ja palvelun laadun merkitystä sekä asiakastyytyväisyyttä. Jokaista aihealuetta on katsottu hotellialan muutosten näkökulmasta ja opinnäytetyössä käytetään paljon esimerkkejä kuvaamaan alan tilannetta. Työssä kerrotaan myös trendien vaikutuksesta hotellialan kehitykseen sekä kuvataan asiakastyytyväisyystutkimuksen toteutus ja sen haasteet.

Asiakastyytyväisyys tutkimus tehtiin 2.-15.9.2014 käyttäen kvantitatiivista tutkimusme-netelmää. Kyselylomake lähetettiin 141 vastaanottajalle Webropol- ohjelman välityksellä. Vastauksia saatiin 17 ja se ei riitä tilastollisesti luotettavaan tutkimukseen. Saadut tulokset on kuitenkin esitelty opinnäytetyössä vaikka näkökulma muuttui asiakastyytyväisyyden tutkimisesta hotellialan muutoksia kuvaavaksi tapaustutkimukseksi.

Opinnäytetyön pääasiallisin paino on hotellialan jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä ja sen havainnollistamisessa esimerkein.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste