Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Best Western -hotelliketjun bränditutkimus Suomessa

Rinne, Jenni (2014)

 
Avaa tiedosto
Rinne_Jenni.pdf (449.1Kt)
Lataukset: 


Rinne, Jenni
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111815866
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia Best Western -hotelliketjun asiakkaiden mielikuvia ja tyytyväisyyttä ketjua kohtaan Suomessa. Best Western -hotelliketju on kansainvälinen hotelliketju. Hotelliketjuun kuuluu yli 4000 hotellia sadassa maassa. Suomessa ketjuun kuuluvia hotelleja on 15 ympäri maan.

Tavoitteenani on selvittää, millaisia mielikuvia Best Western -ketjun asiakkaat liittävät ketjuun ja kuinka tyytyväisiä he ovat hotellien palveluihin ja toimintaan. Haluan myös tuoda esille mahdolliset ongelma-alueet hotellien toiminnassa asiakaskyselyn avulla.
Työn teoriaosuus painottuu brändiin, sen tärkeyteen yritykselle, imagoon ja palvelun laatuun. Teoriaosuuden avulla halusin tuoda esille vahvan brändin, imagon ja positiivisten mielikuvien merkityksen yritykselle. Teoriaosuudessa avataan myös valitun tutkimusmenetelmän sopivuutta tällaisessa bränditutkimuksessa.

Bränditutkimus toteutettiin kesän 2014 aikana kolmessa eri Best Western -ketjun hotellissa Suomessa. Kyselyyn oli mahdollista vastata Turun, Rauman ja Oulun hotelleissa. Kyselytutkimukseen vastasi yhteensä 221 henkilöä. Yleisesti ottaen vastaajat olivat tyytyväisiä Best Western -hotellien palveluihin ja toimintaan Suomessa. Asiakkaat toivoivat huoneiden modernisointia, kanta-asiakasjärjestelmään parempia etuja ja ennen kaikkea brändin tunnettuuden parantamista Suomessa. Heidän mielestään ketjun tulee erottua muista saman alan toimijoista ja kilpailijoista. Suurin osa asiakkaista arvioi yöpyvänsä todennäköisesti Best Western -hotellissa Suomessa uudelleen.

Kehitysehdotuksiani hotelleille olivat markkinoinnin kohdentaminen oikeisiin markkinointikanaviin ja oikeille kohderyhmille sekä harvoin yöpyvien kanta-asiakkaiden huomiointi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste