Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen nykytilan tutkimus : case Piha-ja Puistosuunnittelu Pirttijärvi

Pirttijärvi, Anna (2024)

 
Avaa tiedosto
Pirttijarvi_Anna.pdf (1.245Mt)
Lataukset: 


Pirttijärvi, Anna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402092749
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Piha- ja Puistosuunnittelu Pirttijärvi Oy:n asiakaskokemuksen nykytila. Tutkimuksessa keskityttiin selvittämään asiakkaiden arvoja, asenteita, uskomuksia ja mielipiteitä kohdeyrityksen tarjoamaa kokemusta ja palvelua kohtaan. Tutkimuksen tulosten pohjalta yritys voi ryhtyä kehittämään asiakaskokemustaan osana laajempaa yrityksen kehittämisprojektia. Tarve asiakaskokemuksen tutkimukselle oli kohdeyrityksessä kova, sillä sitä ei ollut yrityksessä aiemmin systemaattisesti tutkittu.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu asiakaskokemuksen käsitteen määrittelystä sekä asiakaskokemuksen käytännön kehittämis- ja mittaamisprosesseista. Tutkimuksen aineisto on kerätty käyttäen sekä survey- kyselyä että teemahaastattelua. Kahta tutkimusmenetelmää hyödyntämällä pyrittiin saavuttamaan tutkimuksessa mahdollisimman luotettava lopputulos. Sekä kyselyyn että haastatteluihin oli valittu asiakkuuksia kohdeyrityksen eri kohderyhmien keskeisimpien asiakkaiden joukosta, jotta tulos olisi mahdollisimman kattava.

Tutkimusten tulosten perusteella Piha- ja Puistosuunnittelu Pirttijärven asiakkaat ovat keskimäärin erittäin tyytyväisiä yrityksen palveluihin, asiakaspalveluun ja yhteistyöhön. Tuloksissa korostui erityisesti yrityksen ongelmanratkaisukyvykkyys, luotettavuus sekä palveluhalukkuus. Suurimmat kehityskohteet ovat tulosten perusteella yrityksen viestinnän tehokkuudessa sekä resursoinnissa. Tutkimusten tulosten perusteella asiakkaat ovat kokonaisuuteen erittäin tyytyväisiä ja suosittelisivat yritystä tuttaville ja kollegoilleen erittäin mielellään.

Tämän tutkimuksen perusteella yritys voi jatkossa lähteä kehittämään asiakaskokemustaan esimerkiksi syventymällä henkilöstökokemukseen, tutustumalla erilaisten viestintäkanavien ja digitaalisuuden mahdollisuuksiin viestinnän tehostamisen näkökulmasta sekä selvittämällä, onko yrityksen sisäinen näkemys asiakaskokemuksen visiosta ja missiosta selkeä kaikille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste