Etäjonosovelluksen markkinointisuunnitelma terveydenhuoltoon
Salo, Sanna (2024)
Salo, Sanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402112796
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402112796
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma toimeksiantajalle Finnsofia Oy:lle etäjonosovelluksen markkinointiin terveydenhuoltoon. Yrityksellä ei ennestään ollut markkinointisuunnitelmaa. Tarve markkinointisuunnitelman tekemiselle terveydenhuoltoon syntyi yrityksen toiveesta. Etäjonosovelluksen avulla voidaan mahdollisesti ratkoa terveydenhuollon ongelmia asiakasvirtojen hallinnan kanssa.
Markkinointisuunnitelma aloitettiin kyselyn tekemisellä sairaanhoitajille. Kyselyyn vastasi 32 sairaanhoitajaa. Lisäksi käytettiin STP- ja SOSTAC-malleja, joiden avulla saatiin määriteltyä tarkempi segmentti sekä suunniteltua markkinointisuunnitelmaa käytännössä. Näiden pohjalta laadittiin käytännön markkinointisuunnitelma.
Markkinointikanavaksi valikoitui kyselyn perusteella sosiaalinen media ja kanaviksi Instagram, Facebook ja LinkedIn. Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu kyselyn lisäksi markkinoinnin ja myynnin kirjallisuuteen, jossa on keskitytty erityisesti 2020-luvun markkinointiin ja myyntiin. Opinnäytetyössä pyritään huomioimaan markkinoinnin ja myynnin kumppanuus. Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, joka on laadittu toimeksiantajan avuksi erityisesti markkinointiin yksityiseen terveydenhuoltoon.
Markkinointisuunnitelma aloitettiin kyselyn tekemisellä sairaanhoitajille. Kyselyyn vastasi 32 sairaanhoitajaa. Lisäksi käytettiin STP- ja SOSTAC-malleja, joiden avulla saatiin määriteltyä tarkempi segmentti sekä suunniteltua markkinointisuunnitelmaa käytännössä. Näiden pohjalta laadittiin käytännön markkinointisuunnitelma.
Markkinointikanavaksi valikoitui kyselyn perusteella sosiaalinen media ja kanaviksi Instagram, Facebook ja LinkedIn. Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu kyselyn lisäksi markkinoinnin ja myynnin kirjallisuuteen, jossa on keskitytty erityisesti 2020-luvun markkinointiin ja myyntiin. Opinnäytetyössä pyritään huomioimaan markkinoinnin ja myynnin kumppanuus. Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, joka on laadittu toimeksiantajan avuksi erityisesti markkinointiin yksityiseen terveydenhuoltoon.