Measuring customer satisfaction case Company X
Toivettula, Laura (2024)
Toivettula, Laura
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402273483
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402273483
Tiivistelmä
Asiakaskeskeisyys on noussut merkittäväksi strategiseksi tekijäksi terveysteknologia-alalla, jossa asiakkaiden tyytyväisyydellä ja käsityksillä on kasvava vaikutus. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli mitata toimeksiantajan tuotelinjan nykyistä asiakastyytyväisyyttä käyttöönottoprosessin aikana ja tuottaa suosituksia asiakastyytyväisyyden kehittämiseksi. Asiakastyytyväisyystutkimus toimi työkaluna toimeksiantajan tuotelinjan ja tuotekoulutuspalvelujen suorituskyvyn arvioinnissa. Asiakastyytyväisyyden kokonaisvaltaiseksi arvioimiseksi käytettiin monimenetelmällistä tutkimustapaa, jossa hyödynnettiin sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusta. Verkkokyselyssä käytettiin standardoitua arviointiasteikkoa johdonmukaisten vastausten keräämiseksi. Lisäksi tutkimuksessa käytettiin eri kanavista saatua asiakaspalautteista koostuvaa sekundääristä dataa, jotta asiakkaiden todelliset tarpeet ymmärrettäisiin syvällisemmin. Tulokset osoittivat, että tutkimuksen kohderyhmä oli yleisesti ottaen tyytyväinen toimeksiantajan tuotelinjan käyttöönottoprosessiin. Lisäksi tutkimus tuotti toimintasuosituksia, joissa suositeltiin resurssien strategista uudelleenkohdentamista koulutusmateriaalien lisäämiseksi. Opinnäytetyö korosti, että tuotekoulutusresursseja on tärkeää lisätä ja tuotteiden käyttöönottoprosessia optimoida, jotta asiakastyytyväisyyttä voidaan kehittää. Positioning as a customer-centric innovator has become a key strategic advantage in the quickly evolving health technology industry. As the significance of customer perceptions has increased, companies have been pushed to research their customers satisfaction. The objective of this thesis was to assess the current customer satisfaction level of the commissioner’s Trainer product line during an onboarding process and produce recommendations to enhance customer satisfaction. The research on customer satisfaction served as a valuable tool for assessing performance of the product line and product training services. A mixed-method approach was used to integrate both quantitative and qualitative data to comprehensively assess customer satisfaction. An online survey was implemented to employ a standardized rating scale and collect consistent responses. Additionally, secondary data consisting of customer feedback from various channels was incorporated to enhance the overall understanding of customers' needs. The study indicated overall satisfaction among participants undergoing onboarding for the commissioner’s product line. Furthermore, the study yielded actionable insights, suggesting a strategic reallocation of resources to increase the quantity of training materials. The findings underscored the importance of refining training resources and optimizing the product onboarding process to better cater to users’ needs.