Sosiaalisen median strategia uudelle yritykselle
Takalo, Mira; Laakso, Charlotta (2024)
Takalo, Mira
Laakso, Charlotta
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403084073
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403084073
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda käyttöönotettava sosiaalisen median strategia uudelle yritykselle Töpöhäntä Designille, joka myy eläinaiheisia designtuotteita kuluttajille. Uusi yritys tarvitsee näkyvyyttä ja tunnettuutta markkinapaikan saavuttamiseksi. Strategian avulla pyritään luomaan yritykselle tunnettuutta sosiaalisen median kanavia hyödyntäen.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä tarkastellaan sosiaalisen median ja strategisen suunnittelun merkitystä uuden yrityksen markkinoinnissa. Lisäksi työssä syvennytään eri somekanaviin, sisältötyyppeihin sekä analytiikkatyökaluihin.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin luotua toimeksiantajalle kattava sosiaalisen median strategia, joka huomioi yrityksen tavoitteet ja tarpeet. Tämä strategia tarjoaa selkeät suuntaviivat yrityksen somemainonnalle ja sen sisällöntuotannolle, varmistaen näin tehokkaan ja tuloksellisen läsnäolon sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön tuloksena saatu strategia voi olla käytännöllinen työkalu myös muiden uusien yritysten markkinoinnin suunnittelussa.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä tarkastellaan sosiaalisen median ja strategisen suunnittelun merkitystä uuden yrityksen markkinoinnissa. Lisäksi työssä syvennytään eri somekanaviin, sisältötyyppeihin sekä analytiikkatyökaluihin.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin luotua toimeksiantajalle kattava sosiaalisen median strategia, joka huomioi yrityksen tavoitteet ja tarpeet. Tämä strategia tarjoaa selkeät suuntaviivat yrityksen somemainonnalle ja sen sisällöntuotannolle, varmistaen näin tehokkaan ja tuloksellisen läsnäolon sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön tuloksena saatu strategia voi olla käytännöllinen työkalu myös muiden uusien yritysten markkinoinnin suunnittelussa.