Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakkaiden sitouttaminen uutiskirjeen avulla kauneudenhoitoalan yrityksessä

Harju, Martta (2024)

 
Avaa tiedosto
Harju_Martta.pdf (741.5Kt)
Lataukset: 


Harju, Martta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403124194
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda käsitys siitä, millainen toimeksiantajayrityksen uutiskirjeen tulisi olla, jotta se vastaisi asiakkaiden tarpeisiin ja saisi heidät sitoutumaan yritykseen. Työn tutkimusongelmat olivat, millainen on asiakkaiden mielestä toimiva uutiskirje, millaiset aiheet ja sisällöt herättävät eniten kiinnostusta uutiskirjeen tilaajissa ja miten asiakkaita voidaan sitouttaa yritykseen uutiskirjeen avulla. Työn lopputuloksena syntyi toimenpidesuosituksia uutiskirjeen sisältöön liittyen.

Työn tutkimuksellinen lähestymistapa oli tapaustutkimus, ja työn aineisto kerättiin määrillisellä tutkimusmenetelmällä, verkkokyselynä. Kysely toteutettiin Webropolilla. Kysely lähetettiin toimeksiantajayrityksen asiakkaille sähköpostilla ja sen linkki julkaistiin Facebookin Kauneus ja hyvinvointi – Kouvola, Kymenlaakso - ryhmässä sekä opinnäytetyöntekijän omissa sosiaalisen median kanavissa.

Kyselytutkimuksen avulla selvitettiin vastaajien toiveita uutiskirjeen suhteen. Eniten uutiskirjeen toivottiin sisältävän eksklusiivisia tarjouksia, kauneus- ja ihonhoitovinkkejä sekä tietoa yrityksen tuotteista ja palveluista. Kanta-asiakaseduista eniten toivottiin alennuksia, bonuspisteitä/leimakorttia, syntymäpäiväetuja sekä ennakkotietoja uutuustuotteista. Kyselystä selvisi myös, että suurin osa vastaajista lukisi uutiskirjeen todennäköisemmin arkisin, ja uutiskirje luetaan vain, jos sen aihe on kiinnostava. Uutiskirjeen sopivan lähetystiheyden vastattiin olevan kerran kuukaudessa.

Työn lopputuloksena annettiin toimeksiantajalle toimenpidesuosituksia uutiskirjeen kehittämiseksi. Näiden suositusten pohjalta toimeksiantaja pystyy rakentamaan lukijoita kiinnostavan uutiskirjeen.


Asiasanat: uutiskirje, sähköpostimarkkinointi, kysely, asiakkaiden sitouttaminen
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste