Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Esihenkilötyön merkitys onnistuneeseen työntekijäkokemukseen

Jakonen, Tytti (2024)

 
Avaa tiedosto
Jakonen_Tytti.pdf (670.9Kt)
Lataukset: 


Jakonen, Tytti
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403124210
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten esihenkilötyöllä voidaan edistää ja kehittää työntekijäkokemusta Osuuskauppa Hämeenmaan
markettoimialalla. Osuuskauppa Hämeenmaa on alueensa suurin yksityinen
työnantaja ja työllistäjä. Työntekijäkokemuksen kehittäminen lisää työntekijöiden sitoutumista ja tulevaisuuden osaajien hakeutumista töihin yritykseen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kehittämisehdotuksia toimeksiantajan
käyttöön.

Työn teoreettinen viitekehys koostuu kahdesta pääluvusta, jotka ovat esihenkilötyö ja työntekijäkokemus. Esihenkilötyön alaluvuissa käsitellään viestintä- ja vuorovaikutustaitoja, motivointia, kannustamista, palautteenantoa, osaamisen kehittämistä ja itsensä johtamista. Työntekijäkokemuksen alaluvussa käsitellään työntekijäkokemuksen muodostumista ja kehittämistä sekä työnantajamielikuvaa.

Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, jossa hyödynnettiin laadullista
tutkimusmenetelmää. Tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua ja
haastateltaviksi valikoitui neljä esihenkilöä ja kolme työntekijää Prismoista ja
S-marketeista. Haastatteluista saatua aineistoa analysoitiin sisällönanalyysiä
hyväksi käyttäen.

Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että Osuuskauppa Hämeenmaan esihenkilötyötä pidetään pääsääntöisesti hyvänä. Työntekijöiden vastauksissa erityiseksi
kehittämiskohteeksi nousi tasa-arvoinen kohtelu ja esihenkilöiden vastauksissa oman ajan käytön hallinta. Arvostava ja läsnä oleva johtaminen, tasa-arvoinen kohtelu, palautteenanto, vastuun jakaminen, kannustaminen ja luottamus työntekijöiden ammattitaitoon ovat asioita, jota jokainen esihenkilö voi
työssään opetella ja kehittää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste