Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisäisen asiakastyytyväisyyden mittaus työhyvinvoinnin ja motivaation kannalta Avecra Oy.ssä

Varimois, Helena (2014)

Avaa tiedosto
HH opinnaytetyo_Avecra_Helena Varimois_HV.FINAL.pdf (1.133Mt)
Lataukset: 


Varimois, Helena
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112617011
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin työhyvinvointa ja motivaatiota Avecra Oy.ssä. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona.

Työn alussa on määritelty työhyvinvointi käsitteenä ja kerrottu mitä tarkoitetaan henkilöstön hyvinvoinnilla. Teoria osuudessa on käsitelty Maslowin tarvehierarkiateoriaa, Herzbergin teoriaa ja Adamsonin kohtuullisuusteoriaa. Näitä teoritoita on tarkasteltu työntekijöiden näkökulmista, että mitä on työhyvinvointi ja käsitelty viitekehystä.

Avecra Oy kuuluu Vr.n konserniin ja ko. yritys vastaa ravintolapalveluista junissa. Junissa työskentelee n. 260 junatarjoilijaa ja heille on lähetetty syksyn 2014 aikana paperiversiona kyselylomake koskien yhteistyötä Ilmalan palvelukeskuksen kanssa. Palvelukeskus sijaitsee Ilmalassa Vr.n varikolla ja siihen kuuluu sekä varasto että vuoropäivystys. Jatkuvasti pyritään kehittämään yhteistyötä kaikkien sidosryhmien välillä.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja kohderyhmänä olivat kenttätyöntekijät eli Avecra Oy.n junatarjoilijat Vr.n kaukoliikenteen junissa. Kysely toteutettiin lomakekyselynä ja niitä jaettiin 257.lle henkilölle, joista palautui 114. Vastausprosentti oli noin 44 %. Tutkimus suoritettiin 22.9. - 10.10.14. Tutkimusongelmana on, että mitä epäkohtia yhteistyössä ja mitkä ovat niitä suurimpia ongelmia kenttätyöntekijöiden ja palvelukeskuksen välillä? Miksi työntekijöiden motivaatio ei ole toivotulla tasolla? Kyselyn avoimissa kommenteissa tuli selvästi esille, että kenttätyöntekijät kaipaavat enemmän vuorovaikutusta sekä varaston että vuoropäivystyksen välillä. Tuloksissa tuli selvästi esille, että eri osapuolilla ei ole sen tarkempaa tietoa toisten työtehtävistä ja se taas osaltaan aiheuttaa ongelmia ja koetaan, ettei omia työtehtäviä arvosteta. Tutkimuksen tuloksia käsiteltiin SPSS ohjelmalla ja tärkeimpiä asioita kuten varaston tavoitettavuus ja vuoropäivystyksen tavoitettavuus on käsitelty tässä opinnäytetyössä. Yhtenä kehittämisehdotuksista onkin esitetty lisäämällä vuorovaikutustyötä eri osapuolten välillä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste