Ylen mediasisältöjen hyödyntäminen varhaiskasvatustyössä
Suonpää, Milka; Cavander, Charlotte; Mylläri, Tove (2024)
Suonpää, Milka
Cavander, Charlotte
Mylläri, Tove
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403144420
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403144420
Tiivistelmä
Tämän Ylen Lasten sisällöille toteutetun työn tarkoituksena oli selvittää, miten Pikku Kakkosen varhaiskasvattajille tarkoitettuja valmiita toimintatuokioita voidaan käyttää varhaiskasvatuksen toiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa, sekä ehdottaa, miten Yle voisi kehittää sisältöjä vastaamaan paremmin varhaiskasvattajien tarpeita.
Työn lopputuotos on tutkimustietoa ja kehitysehdotuksia sisältävä materiaalipaketti, joka koskee Ylen Pikku Kakkosen toimintatuokioita. Työn tavoitteena oli hyödyttää koko varhaiskasvatusalaa tarjoamalla Ylelle mahdollisuuksia kehittää parempia apukeinoja pedagogiseen varhaiskasvatuksen suunnitteluun ja laadukkaaseen toteuttamiseen.
Kehittämistyö sisälsi innovatiivisen ongelmanratkaisun ja tietojen tuottamisen ja arvioinnin, jonka tavoitteena oli tarjota uusia keinoja varhaiskasvatuksen suunnittelun ja toteutuksen järjestämiseen.
Opinnäytetyön teoreettinen pohja perustuu Opetushallituksen Varhaiskasvatussuunnitelman perusteisiin, ja se keskittyy lapsen laaja-alaiseen oppimiseen. The purpose of this bachelor's thesis is made for Yle's Children's content, was to research how the ready-made activity sessions intended for early childhood educators by Pikku Kakkonen could be used in planning and implementing early childhood education activities, as well as to suggest how Yle could develop content to better meet the needs of early childhood educators. The final output of the work is a material package containing research information and development suggestions regarding Yle's Pikku Kakkonen activity sessions.
The aim of the work was to benefit the entire field of early childhood education by offering Yle opportunities to develop better aids for pedagogical planning and the quality implementation of early childhood education. The development work included innovative problem-solving and the production and evaluation of information, with the goal of offering new ways to organize the planning and implementation of early childhood education.
The theoretical basis of the thesis is founded on the National Core Curriculum for Early Childhood Education and Care by the Finnish National Agency for Education, and it focuses on the comprehensive learning of the child.
Työn lopputuotos on tutkimustietoa ja kehitysehdotuksia sisältävä materiaalipaketti, joka koskee Ylen Pikku Kakkosen toimintatuokioita. Työn tavoitteena oli hyödyttää koko varhaiskasvatusalaa tarjoamalla Ylelle mahdollisuuksia kehittää parempia apukeinoja pedagogiseen varhaiskasvatuksen suunnitteluun ja laadukkaaseen toteuttamiseen.
Kehittämistyö sisälsi innovatiivisen ongelmanratkaisun ja tietojen tuottamisen ja arvioinnin, jonka tavoitteena oli tarjota uusia keinoja varhaiskasvatuksen suunnittelun ja toteutuksen järjestämiseen.
Opinnäytetyön teoreettinen pohja perustuu Opetushallituksen Varhaiskasvatussuunnitelman perusteisiin, ja se keskittyy lapsen laaja-alaiseen oppimiseen.
The aim of the work was to benefit the entire field of early childhood education by offering Yle opportunities to develop better aids for pedagogical planning and the quality implementation of early childhood education. The development work included innovative problem-solving and the production and evaluation of information, with the goal of offering new ways to organize the planning and implementation of early childhood education.
The theoretical basis of the thesis is founded on the National Core Curriculum for Early Childhood Education and Care by the Finnish National Agency for Education, and it focuses on the comprehensive learning of the child.