Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tampereen hotellit ja Facebook : Vertailu kuuden hotellin Facebook-sivujen sisällöstä

Nevala, Pia (2014)

 
Avaa tiedosto
Nevala_Pia.pdf (1.944Mt)
Lataukset: 


Nevala, Pia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112817423
Tiivistelmä
Sosiaalisen median palveluista Facebook on Suomessa noussut suosituimmaksi sosiaaliseksi verkostoitumissivustoksi, sillä Facebookilla on arvioilta 2 193 000 suomalaiskäyttäjää. Facebookin avulla yritykset voivat helposti, nopeasti ja kohdennetusti tavoittaa suuren määrän nykyisiä sekä potentiaalisia asiakkaita.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia kuuden Tampereella toimivan majoitusliikkeen Facebook-sivujen sisältöä ja verrata niitä neljän sosiaalisen median markkinointiin opastavan teoksen neuvoihin. Nämä majoitusliikkeet ovat Cumulus-ketju, Dream Hostel, Hotel Hermica, Kotimaailma Apartments Tampere, Omenahotelli Tampere ja Sokos Hotels-ketju. Tutkimuksessa selvitettiin kuinka monipuolisesti vertailuun valitut Tampereen alueen hotellit hyödyntävät Facebookin ilmaisia ominaisuuksia, mitä informaatiota hotelleista löytyy pelkästään Facebookista ja kuinka hotellien Facebook-sivut vastaavat tehokkaan sosiaalisen median markkinoinnin oppaita ja ohjeistuksia. Lisäksi työssä on tutkittu sisältömarkkinoinnin käyttämistä hotellien Facebook-sivujen sisällöntuotossa. Teoriaosuudessa esitellään sosiaalista mediaa ja sisältömarkkinointia yleisellä tasolla. Hotellien Facebook-sivut analysoitiin neljään eri sosiaalisen median ja Facebook-markkinoinnin oppaaseen nojautuen.

Vertailun hotellit hyödyntävät Facebookia vaihtelevasti harvoista ominaisuuksista melko laajaan ominaisuuksien käyttöön. Oppaiden neuvojen mukaista toimintaa on myös vaihtelevasti. Yksityiskohtiin ei ole kokonaisvaltaisesti kiinnitetty huomiota ja Omenahotelli Tampereelta ja Hotel Hermicalta oleellisimmat elementit eli sisällöntuotto ja jatkuva läsnäolo puuttuvat. Cumulus ja Sokos Hotels keskittyvät enemmän käyttämään Facebookia normaalin markkinoinnin kanavana, mitä oppaissa neuvotaan välttämään. Sisältömarkkinointia hotellien sivuilla on hieman. Dream Hostelilla sitä on eniten ja johdonmukaisimmin. Perustietoja löytää hyvin jokaisen hotellin sivuilta, vaikkakaan hintatasoa ei ole kenelläkään näkyvissä ja Cumulukselta, Sokos Hotelsilta ja Kotimaailma Apartments Tampereelta puuttuvat tarkat osoitteet. Vertailtavien hotellien sivuilla ei ole selvää ja suoraa ohjausta varauskanavaan, minkä selkeä ilmoittaminen olisi oleellista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste