Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointi sosiaalisessa mediassa : opas Tampereen yrittäjänaiset ry:lle

Ketola, Eveliina (2014)

 
Avaa tiedosto
Ketola_Eveliina.pdf (1.009Mt)
Lataukset: 


Ketola, Eveliina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318267
Tiivistelmä
Opinnäytetyö muodostuu kahdesta osasta: oppaasta ja raportista. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Tampereen yrittäjänaiset, ja opas on tehty vastaamaan toimeksiantajan toiveita. Opas on tehty kirjallisuuden ja tekijän oman kokemuksen pohjalta. Raportti käsittelee sosiaalisessa mediassa markkinoinnin ja viestinnän teoreettisia malleja.

Teoreettisena pohjana opinnäytetyössä toimii markkinointisuppilo, sillä sen tavoitteet soveltuvat sosiaalisessa mediassa markkinointiin ja suppilolla on paljon yhteistä suhde-markkinoinnin näkökulmien kanssa. Markkinointisuppilossa on viisi eri tasoa: tietoisuus, harkinta, myynti, uskollisuus ja suosittelu. Suppilo siis kuvaa asiakkaan ja yrityksen suh-teen syvenemistä ja asiakkaan roolia markkinoinnin kohteena yrityksen näkökulmasta.

Markkinointisuppilon tietoisuusvaiheessa asiakas tulee tietoiseksi yrityksen olemassaolosta ja näin yrityksellä on mahdollisuus päästä asiakkaan harkintajoukkoon. Harkinta-vaiheessa asiakas on ottanut yrityksen mukaan harkintajoukkoonsa. Tässä vaiheessa asiakas on päättänyt ostaa hyödykkeen joltakin harkintajoukossaan olevalta yritykseltä. Kolmannessa, eli myyntivaiheessa asiakas ostaa tarvitsemansa hyödykkeen yritykseltä ja jos asiakas on tyytyväinen yritykseen ja sen toimintaan seuraa uskollisuusvaihe. Uskollisuusvaiheessa asiakas asioi yrityksessä säännöllisesti ja kertaostoksen määrä voi kasvaa. Suositteluvaiheessa olevat asiakkaat ovat tyytyväisiä suhteeseensa yrityksen kanssa ja haluavat suositella yritystä ja sen tuotteita ystävilleen.

Sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää tavoitellessa asiakkaita kaikkiin suppilon vaiheisiin. Sosiaalisessa mediassa yrityksen on helppo luoda parempaa suhdetta asiakkaisiinsa parempien keskustelu ja kommunikointimahdollisuuksien avulla. Parantuneella kommu-nikoinnilla asiakkaiden uskollisuuden ja tyytyväisyyden tavoittelu on helpompaa. Sosiaalisessa mediassa tuotteiden, palveluiden ja yritysten suosittelu on helpompaa ja luon-nollisempaa asiakkaalle, mikä mahdollistaa yrityksen paremman tunnettuuden.

Oppaan alussa on esitelty yritysten yleisesti käyttämiä sosiaalisen median sovelluksia ja niiden yleisimpiä käyttötapoja. Sovellusten esittelyn jälkeen oppaassa kerrotaan erilaisista sisällön tuottamisen mahdollisuuksista ja tavoista. Näiden jälkeen opas on jaoteltu markkinointisuppilon teemojen mukaan ja välissä on yritys-caseja, jotka auttavat konkretisoimaan oppaassa esiintyviä teemoja. Lisäksi yritys-caset esittelevät yritysten toteuttamaa sosiaalisen median markkinointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste