Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelukonseptin asiakaslähtöinen kehittäminen B&B Majoitus Hepokatille

Hanski, Ida (2014)

 
Avaa tiedosto
Hanski_Ida.pdf (2.147Mt)
Lataukset: 


Hanski, Ida
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418382
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona B&B Majoitus Hepokatille. Tutkimuksen tavoitteena oli kehittää toimeksiantajan palvelukonseptia asiakaslähtöisesti haastattelun avulla. Haastattelussa selvitettiin B&B Majoitus Hepokatissa kesällä 2014 majoittuneiden ajatuksia koskien majoitusta, ruokapalveluita ja aktiviteetteja sekä heidän kehitysideoitaan. Työ rajattiin koskemaan vain suomalaisia matkailijoita.

Työn teoreettinen osuus käsittelee palvelua, sen laatua ja laadun ulottuvuuksia sekä asiakaskokemusta ja sen johtamista. Teoriaosuudessa tarkastellaan myös asiakaslähtöisyyttä, asiakastyytyväisyyttä sekä poikkeuksellisen hyvää asiakaspalvelua. Palveluiden kehittämiseen sovellettiin teoriaa palvelumuotoilusta.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta. Aineisto kerättiin haastattelua ja sähköpostihaastattelua käyttäen kesä-heinäkuussa 2014. Vastauksia saatiin yhteensä 29, joista 28 sähköpostilla ja yksi haastattelemalla.

Tutkimus osoitti, että B&B Majoitus Hepokatti on tavoittanut kohderyhmänsä hyvin, ja heillä on jo joitakin kanta-asiakkaita, jotka palaavat yritykseen yhä uudelleen. Sähköpostihaastatteluun vastanneista suurin osa kehui yritystä ja sen nykyistä palvelutarjontaa. Niin majoitukseen, ruokapalveluihin kuin aktiviteettitarjontaakin oltiin pitkälti tyytyväisiä, ja osalla vastaajista heidän odotuksensa jopa ylittyivät. Osan mielestä B&B Majoitus Hepokatti vastaa heille jo tällä hetkellä heidän unelmalomaansa maaseudulla. Kehittämisentarvetta löytyi tietyistä yksityiskohdista, kuten kotisivujen päivittämisestä, iltapalamahdollisuuden tarjoamisesta sekä aktiviteettien tiedottamisesta ja aikatauluista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste