Sosiaalisen median esikuvat kosmetiikan markkinoinnissa : opas kosmetiikan markkinointiin kauneusgurujen avulla YouTubessa ja Instagramissa
Parkkinen, Katja (2014)
Parkkinen, Katja
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120217942
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120217942
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on opastaa kauneudenhoitoalan yritystä käyttämään markkinoinnissa hyödykseen kuluttajien ihannoimia julkisia esikuvia. Julkisilla esikuvilla tarkoitetaan tässä yhteydessä sosiaalisen median nykyisiä vaikuttajahahmoja – kauneusvloggaajia ja –grammaajia eli ”kauneusguruja”. Opinnäytetyö esittelee kulttikosmetiikkatuotteen luomisen perusaskeleet ja menestyksekkään sosiaalisen median markkinoinnin toteuttamisen kaavan julkisia esikuvia hyödyntäen. Opinnäytetyössä käytetään toimintaympäristöesimerkkeinä YouTubea ja Instagramia.