Markkinointiviestintäsuunnitelma Pop Up -joulukaupalle
Rajala, Pauliina; Lehtonen, Marika (2014)
Rajala, Pauliina
Lehtonen, Marika
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318122
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318122
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella Pop up -joulukaupan markkinointiviestintää. Ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinointiviestinnän suunnitteluun. Toisena tavoitteena oli perehtyä mainonnan eri keinoihin ja kolmantena tavoitteena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Pop up -joulukaupalle.
Työn teoreettinen viitekehys muodostui markkinointiviestinnästä ja markkinointi-viestinnän suunnittelusta kokonaisuutena. Kolmas luku muodostui markkinointi-viestinnän keinoista, joita voidaan käyttää.
Työssä analysoitiin yrityksen nykytilannetta. Työssä myös määriteltiin tavoitteet, kohderyhmä, budjetti, käytettävät keinot, aikataulutus sekä seuranta. Haastattelut tehtiin toisille yrittäjille, jotka ovat olleet mukana Pop up -kaupassa. Kysymykset koskivat heidän markkinointiviestintäänsä ja mainontaansa. Haastatteluista selvisi, miten he ovat mainostaneet omaa liikettään ja millä budjetilla.
Tavoite, joka asetettiin tälle opinnäytetyölle, saatiin saavutettua siltä osin, että Pop up -kaupalle saatiin toimiva ja käytännöllinen markkinointiviestintäsuunnitelma, vaikka kauppaa ei avatakaan tänä vuonna.
Työn teoreettinen viitekehys muodostui markkinointiviestinnästä ja markkinointi-viestinnän suunnittelusta kokonaisuutena. Kolmas luku muodostui markkinointi-viestinnän keinoista, joita voidaan käyttää.
Työssä analysoitiin yrityksen nykytilannetta. Työssä myös määriteltiin tavoitteet, kohderyhmä, budjetti, käytettävät keinot, aikataulutus sekä seuranta. Haastattelut tehtiin toisille yrittäjille, jotka ovat olleet mukana Pop up -kaupassa. Kysymykset koskivat heidän markkinointiviestintäänsä ja mainontaansa. Haastatteluista selvisi, miten he ovat mainostaneet omaa liikettään ja millä budjetilla.
Tavoite, joka asetettiin tälle opinnäytetyölle, saatiin saavutettua siltä osin, että Pop up -kaupalle saatiin toimiva ja käytännöllinen markkinointiviestintäsuunnitelma, vaikka kauppaa ei avatakaan tänä vuonna.