Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Intersport Seinäjoki

Ojalehto, Reetta; Yrjänäinen, Hannele (2014)

Avaa tiedosto
Ojalehto_Reetta.pdf (957.7Kt)
Lataukset: 


Ojalehto, Reetta
Yrjänäinen, Hannele
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318212
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Seinäjoen Intersportin asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinoinnin kilpailukeinoihin urheiluliikkeissä. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakastyytyväisyyteen vaikuttaviin tekijöihin ja asiakastyytyväisyyden mittaamiseen. Kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Intersport Seinäjoen asiakkaille. Työssä selvitettiin asiakaspalvelun laatua ja asiakkaiden tyytyväisyyttä myymälään, valikoimaan ja hintatasoon, sekä tarkasteltiin asiakkaiden ostokäyttäytymisestä.

Tutkimus oli luonteeltaan kvantitatiivinen ja se toteutettiin kyselylomakkeen avulla syksyllä 2014. Tutkimukseen vastasi yhteensä 194 vastaajaa, joista 64 % oli naisia ja 36 % miehiä. Vastaajat koostuivat pääasiassa seinäjokisista ja muualta Etelä-Pohjanmaalta asuvista. Enemmistö vastauksista saatiin alle 35-vuotiailta. Tuloksista tuli ilmi, että Intersportin asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla.

Tutkimuksen mukaan vastaajat olivat tyytyväisiä asiakaspalveluun ja pitivät työntekijöitä ammattitaitoisina. Tuotteita pidettiin laadukkaina, ja tuotevalikoima oli valtaosan mielestä riittävä. Myymälää pidettiin viihtyisänä. Tuotteiden ja palvelun laadun keskiarvo oli 8,9. Eniten kehityskohtia kaipasi tuotevalikoiman monipuolisuus ja vaihtuvuus, tuotteiden vaihtoehtojen riittävyys ja avunsaanti myymälässä. Kokonaisuudessaan Seinäjoen Intersportin asiakastyytyväisyys oli kiitettävällä tasolla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste