Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myynnin johtaminen S-marketpäällikön työssä : Case: Osuuskauppa Suur-Savo

Tolvanen, Tiina (2014)

 
Avaa tiedosto
Tolvanen_Tiina.pdf (1.209Mt)
Lataukset: 


Tolvanen, Tiina
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418535
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitä myynnin johtaminen tarkoittaa päivittäistavarakaupan esimiesten joka päiväisessä työssä. Tutkimusongelmana on, miten päivittäistavarakaupan esimiehet johtavat myyntiä. Lisäksi selvitettiin miten toimeksiantajan järjestämät työtä tukevat valmennukset näkyvät esimiesten työssä ja miten esimiehet voivat kehittää ja seurata toimintaansa.

Viitekehys tarkastelee myynnin johtamista esimiestyön näkökulmasta. Siinä käsitellään myynnin suunnittelun ja seurannan taustalla vaikuttavia asioita sekä henkilöstön johtamisessa huomioitavia asioita. Opinnäytetyön teoriaosassa on myös esitelty toimeksiantaja ja sen järjestämät valmennukset esimiesten toimenkuvaan liittyen.

Tutkimus on tapaustutkimus. Tutkimusmenetelmänä on käytetty pääosin laadullista menetelmää. Määrällistä tutkimusmenetelmää on käytetty taustatietojen selvittämiseen. Tutkimusaineisto on kerätty puolistrukturoiduilla avoimilla kysymyksillä internetkyselynä. Kyselyn kysymykset pohjautuvat opinnäytetyön teoria-aineistoon sekä opinnäytetyössä käytettyyn toimeksiantajan henkilöstön valmennusaineistoon.

Tutkimuksessa selvisi, että esimiehillä on johtamiseen vaadittavaa halua ja intoa. Heidän työtään ohjaavat valmennuksien tavoitteet. Työ on hyvin kokonaisvaltaista ja aikaa varsinaiselle myynnin johtamiselle ei jää riittävästi resurssipulan vuoksi. Esimiesten tehtäväkuvauksesta täytyy tehdä tarkempi versio. Siihen pitää määritellä tehtäväkohtaiset painotukset. Tehtäväkuvauksen avulla esimiehet voivat kehittää ja seurata työtään. Sen avulla myynnin johtamistyölle annettaisiin mahdollisuus toteutua paremmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste