Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Näkemyksiä yhteismarkkinoinnin mahdollisuuksista : Case Viitostie

Uimonen, Sirpa; Vallinkoski, Pirkko (2014)

 
Avaa tiedosto
UimonenVallinkoski_SirpaPirkko.pdf (1.177Mt)
Lataukset: 


Uimonen, Sirpa
Vallinkoski, Pirkko
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318211
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyömme on osa Viitostie ry:n kokonaisvaltaista Yhteistyötä ja verkostoja Viitostien matkailumarkkinointiin -markkinointiselvitystä. Tutkimusongelmana oli selvittää, olivatko Viitostien varren keskeisimmät toimijat halukkaita sijoittamaan resursseja yhteisen markkinointikanavan ylläpitämiseen ja kehittämiseen. Alaongelmana selvitettiin, kuinka moni keskeisistä toimijoista oli halukas lähtemään mukaan ja lisäksi mitä mieltä he olivat Viitostie ry:n esittämistä päämarkkina-alueista, kohderyhmistä sekä alueellisesta yhteistyöstä.

Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisella eli laadullisella tutkimusmenetelmällä ja toteutettiin haastattelemalla keskeisiä Viitostien alue- ja yritystoimijoita. Haastatteluun tavoittelimme 26 toimijaa ja saimme 18 toimijalta haastattelun.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että haastatellut Viitostien alueen keskeiset toimijat ovat suurimmaksi osaksi halukkaita kehittämään ja sijoittamaan resursseja yhteiseen markkinointikanavaan. Hankkeen laajuus koettiin toimijoiden keskuudessa haastavaksi, mutta samalla myös positiiviseksi, koska hanke on kuntien ja maakuntien rajoja ylittävä. Viitostie ry:n esittämät päämarkkina-alueet ja kohderyhmät koettiin pääasiassa oikeiksi ja toimiviksi.

Kehittämisehdotuksina tuli esille, että yhteisen markkinointikanavan organisointiin ja resurssien käyttämiseen on luotava selvä käytäntö. Verkostoitumisen organisaation on oltava kevyt ja yksinkertainen rakenteeltaan. Lisäksi yritykset on saatava sitoutumaan hankkeeseen ja toiminnalla on oltava jatkuvuutta. Kohderyhmien osalta voitaisiin ottaa huomioon myös lähialuematkailu.

Tutkimustuloksia Viitostie ry hyödyntää tehdessään päätöstä Yhteistyötä ja verkostoja Viitostien matkailumarkkinointi – hankkeen jatkokehittämisestä ja hankkeen organisoimisesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste