Market Entry Expansion into the German Market
Vuorio, Linda (2024)
Vuorio, Linda
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403204792
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403204792
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia sopivinta lähestymistapaa case-yrityksen pääsyyn Saksan pelimarkkinoille. Case-yritys Incoach on Suomen johtava pelivalmennus- ja pelikoulutusyritys Suomessa. Incoach tarjoaa räätälöityjä esports-kursseja ja heidän palveluihinsa kuuluu myös pelikasvatuskerhotoiminta.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on analysoida optimaalista lähestymistapaa yrityksen toiminnan viemiseksi Saksaan. Opinnäytetyön tekijän tavoitteena on tutkia sopivinta liiketoimintamuotoa laajentaa Saksan markkinoille ja tutkia case-yrityksen kansainväliseen laajentumiseen liittyviä keskeisiä tekijöitä. Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena on tunnistaa ja ymmärtää tärkeimmät tekijät, jotka vaikuttavat case-yrityksen markkinoiden laajentumisstrategiaan Saksassa. Opinnäytetyön tavoitteena on etsiä kirjallisuudesta olennaista tietoa siitä, millainen markkinoille pääsy strategia on Incoach-yhtiölle toteuttamiskelpoinen. Opinnäytetyön teorian kehys keskittyy aiheeseen "Markkinoille pääsy, pienten peliyhtiöiden laajentuminen Saksan markkinoille".
Vienti on suoraviivaisin ja mutkattomin tapa lähteä ulkomaisille markkinoille, jolloin yrityksen säännöllinen toiminta häiriintyy mahdollisimman vähän ja riskit ovat pienemmät kuin vaihtoehtoisissa strategioissa. Erityisesti yrityksille, joille kansainvälistyminen on uutta, viennin valitseminen markkinoille pääsyn menetelmäksi on suositeltavaa, koska se on menetelmänä joustava ja siihen liittyy rajallinen resurssisitoumus ja rajatut riskit. Vientiä pidetään vähiten riskialttiina markkinoille pääsyn muotona, ja sille on ominaista rajalliset riskit, mikä tekee siitä hyödyllisen valinnan. Nämä tekijät korostavat strategisia etuja, jotka liittyvät vientiin markkinoille tulotapana. Näin ollen opinnäytetyön kirjoittaja suosittelee, että Incoach käyttää vientiä ensisijaisena markkinoille pääsyn strategianaan.
Haastateltavien joukossa käytiin useita keskusteluja Saksan markkinoiden valintaan liittyvistä strategisista näkökohdista. Se tunnustettiin vaativaksi markkinaksi, jolla oli potentiaalisia etuja referenssien ja kasvun kannalta. Menestys Saksan markkinoilla nähdään arvokkaana referenssinä, joka voi avata ovia muille markkinoille.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on analysoida optimaalista lähestymistapaa yrityksen toiminnan viemiseksi Saksaan. Opinnäytetyön tekijän tavoitteena on tutkia sopivinta liiketoimintamuotoa laajentaa Saksan markkinoille ja tutkia case-yrityksen kansainväliseen laajentumiseen liittyviä keskeisiä tekijöitä. Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena on tunnistaa ja ymmärtää tärkeimmät tekijät, jotka vaikuttavat case-yrityksen markkinoiden laajentumisstrategiaan Saksassa. Opinnäytetyön tavoitteena on etsiä kirjallisuudesta olennaista tietoa siitä, millainen markkinoille pääsy strategia on Incoach-yhtiölle toteuttamiskelpoinen. Opinnäytetyön teorian kehys keskittyy aiheeseen "Markkinoille pääsy, pienten peliyhtiöiden laajentuminen Saksan markkinoille".
Vienti on suoraviivaisin ja mutkattomin tapa lähteä ulkomaisille markkinoille, jolloin yrityksen säännöllinen toiminta häiriintyy mahdollisimman vähän ja riskit ovat pienemmät kuin vaihtoehtoisissa strategioissa. Erityisesti yrityksille, joille kansainvälistyminen on uutta, viennin valitseminen markkinoille pääsyn menetelmäksi on suositeltavaa, koska se on menetelmänä joustava ja siihen liittyy rajallinen resurssisitoumus ja rajatut riskit. Vientiä pidetään vähiten riskialttiina markkinoille pääsyn muotona, ja sille on ominaista rajalliset riskit, mikä tekee siitä hyödyllisen valinnan. Nämä tekijät korostavat strategisia etuja, jotka liittyvät vientiin markkinoille tulotapana. Näin ollen opinnäytetyön kirjoittaja suosittelee, että Incoach käyttää vientiä ensisijaisena markkinoille pääsyn strategianaan.
Haastateltavien joukossa käytiin useita keskusteluja Saksan markkinoiden valintaan liittyvistä strategisista näkökohdista. Se tunnustettiin vaativaksi markkinaksi, jolla oli potentiaalisia etuja referenssien ja kasvun kannalta. Menestys Saksan markkinoilla nähdään arvokkaana referenssinä, joka voi avata ovia muille markkinoille.