Näytä suppeat kuvailutiedot

Using Transmedia to Design Intellectual Property for a Game Company

Kyrönseppä, Jussi (2014)

dc.contributor.authorKyrönseppä, Jussi
dc.date.accessioned2014-12-11T11:27:34Z
dc.date.available2014-12-11T11:27:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2014121119416
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/84833
dc.description.abstractThis Bachelor’s thesis examines the role of transmedia in regards to spreadability and longevity of the intellectual property for a game company. The primary goal is to gain experience in the field of transmedia design. The purpose is thus to develop the intellectual property of Stupid Stupid Games towards spreadability and growth. The thesis is made of theory section and an analysis section. The theory section examines the transmedia writings of Jesse Schell, Jeff Gomez, Tim Dowd, Michael Fry, Michael Niederman and Josef Steiff. The aim was to find similarities in the writings and to come up with a short list of factors that the authors considered crucial to transmedia. In the analysis section the author compares these factors to successful intellectual properties of entertainment companies. The analysis shows that the factors have a bearing on the longevity and spreadability of these properties. The factors work as a foundation for future studies in how to design content for video games as intellectual property. The results have had an impact on how Stupid Stupid Games designed content for Johnny Graves –The Bastard Son of Satan –computer game.en
dc.description.abstractOpinnäytetyö käsittelee transmediasuunnittelun suhdetta peliyhtiön aineettoman omaisuuden levinneisyyteen ja pitkäikäisyyteen. Tarkoitus on ensisijaisesti kasvattaa asiantuntijuutta transmediasuunnittelun alalla. Tavoitteena on täten kehittää Stupid Stupid Games –yhtiön aineettoman omaisuuden pitkäikäisyyttä ja levinneisyyttä. Opinnäytetyö koostuu teoria- ja analyysiosuudesta. Teoriaosuudessa tarkastellaan Jesse Schellin, Jeff Gomezin, Tim Dowdin, Michael Fryn, Michael Niedermanin ja Josef Steiffin transmedia-kirjoituksia. Vertaamalla tekstejä tavoitteena oli löytää lyhyt lista faktoreita, joita kirjoittajat pitivät tärkeinä transmedian suunnitteluun. Analyysissa tutkija vertaa faktoreita viihdeyhtiöiden menestyneisiin tuotteisiin. Analyysi osoittaa, että faktoreilla on merkitystä tuotteiden pitkäikäisyyteen ja levinneisyyteen. Faktorit toimivat pohjana peliyhtiön aineettoman omaisuuden suunnittelun jatkotutkimukselle. Tuloksilla on ollut merkitystä Stupid Stupid Gamesin Johnny Graves –The Bastard Son of Satan –pelin suunnitteluun. Asiasanatfi
dc.language.isoeng
dc.publisherHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleUsing Transmedia to Design Intellectual Property for a Game Companyen
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/436
dc.organizationHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.keywordTransmedia
dc.keywordintellectual property
dc.keywordLEGO
dc.keywordBionicle
dc.keywordStar Wars
dc.keywordDC Comics
dc.keywordMarvel
dc.contributor.organizationHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.subject.degreeprogramfi=Tietojenkäsittely|sv=Informationsbehandling|en=Business Information Technology|
dc.subject.disciplineTietojenkäsittelyn koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot