Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma sosiaalisen median kanaviin; case: Suomen Ympäristö- ja Terveysalan Kustannus Oy

Anttila, Tiia (2014)

Avaa tiedosto
TIIA_ANTTILA.pdf (3.775Mt)
Lataukset: 


Anttila, Tiia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112717215
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli suunnitella Suomen Ympäristö- ja Terveysalan Kustannus Oy:lle ja sen tuottamalle Ympäristö- ja Terveys- lehdelle markkinointisuunnitelma sosiaalisen median kanaviin, jota se pystyy hyödyntämään helposti ja tehokkaasti jokapäiväisessä markkinoinnissaan. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on mahdollistaa yritykselle näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja sen myötä uusia asiakaskontakteja.

Opinnäytetyön merkitys Suomen Ympäristö- ja Terveysalan Kustannus Oy:lle oli suuri, sillä yrityksellä ei ole aikaisemmin toteutettu markkinointisuunnitelmaa. Yrityksen kiinnostus sosiaalisen median ajankohtaisuutta ja tavoittavuutta kohtaan määritti markkinointisuunnitelman toimintaympäristöksi sosiaalisen median kanavat.

Ennen varsinaista markkinointisuunnitelmaa, opinnäytetyössä tutkittiin erilaisia keinoja suunnitelman tekemiseen. Jotta suunnitelma olisi käytännössä mahdollisimman toimiva, käytettiin asiakkaiden ja kysynnän määrittelemiseen Elina Hyvärisen opinnäytetyötä. Lukijatutkimuksen tuoreet tulokset antoivat pohjan, jonka avulla rakennettiin kuva nykyisestä käyttäjäkunnasta. Aiheeseen liittyvän lähdeaineiston sekä tulosten ja päätelmien avulla luotiin työkalu sosiaalisen median markkinointiin, jonka mukaan kehitettiin lopullinen markkinointisuunnitelma. Suunnitelmassa tultiin siihen tulokseen, että Suomen Ympäristö- ja Terveysalan Kustannus Oy:n tulisi hyödyntää sosiaalisessa mediassa Facebookia, Twitteriä, yritysblogia sekä Instagramia. Tämän lisäksi päätettiin, että Ympäristö- ja Terveys –lehti luo oman profiilinsa Facebookiin.

Tämän opinnäytetyön teoreettisessa osassa käsiteltiin muun muassa tutkimusmenetelmiä, markkinointia ja sen erilaisia muotoja sekä toteutuskeinoja ja sosiaalista mediaa. Teoriaosan jälkeen esitetään lukijalle yrityksen perustiedot, lähtökohta-analyysit, sisältäen SWOT-analyysin, yrityksen markkinointistrategian, jossa ilmoitettu markkinoinnin tavoitteet sekä toimenpiteet ja lopuksi markkinointisuunnitelma sekä pohdintaa ja yhteenveto. Kattavasta teoria- ja suunnitelmaosasta pystyttiin rakentamaan lopuksi markkinointisuunnitelma, jonka ratkaisut ovat hyvin perusteltuja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste