Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Shop small in another world : experiential shopping in fictional media

Airio, Sasa (2024)

 
Avaa tiedosto
Airio_Sasa.pdf (52.86Mt)
Lataukset: 


Airio, Sasa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403214888
Tiivistelmä
The purpose of this thesis was to explore the interesting world of experiential shopping in fictional media and how it is utilized in the design of shop spaces of their imagined owners, such as artisans, craftspersons and merchants. The study aimed to reveal how to give the viewer or player a memorable shopping experience, and a sense of a place.

The theoretical part of the research was conducted through qualitative analysis of three case studies from fictional media. This analysis method helped to present a broader overview of the topic. The research delved into the techniques that were used in the case studies: two animated films and one video game.

The results of this research suggest that these methods can be applied in impactful ways to submerge audiences into the world of exciting storytelling, compelling visual aesthetics and thoughtfully crafted spatial designs. These elements blend together and form a deep sense of place, while leaving a lasting impression on the viewer’s memory.

This study provides evidence to support the claim that immersive experiential shopping and cohesively curated space design along with other important components, can make shops in fictional worlds feel more tangible in the minds of their parallel shoppers. This study is a stepping point for further research on the topic.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste