Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Teivon Ravikoulun tunnettuus

Tähtinen, Fanni (2024)

 
Avaa tiedosto
Tahtinen_Fanni.pdf (825.6Kt)
Lataukset: 


Tähtinen, Fanni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403234987
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Teivon Ravikoulun tunnettuutta ja keinoja, miten tunnettuutta voitaisiin vielä parantaa. Opinnäytetyössä selvitettiin kyselytutkimuksen avulla mm. mihin sosiaalisen median kanaviin Teivon Ravikoulun kannattaa panostaa uusien asiakkaiden saavuttamiseksi. Kyselytutkimuksen avulla kartoitettiin myös ihmisten mielikuvia ravikoulusta sekä raviurheilusta harrastuksena. Työn toimeksiantajana on Tampereen Ravirata Oy, jonka alaisuudessa Teivon Ravikoulu toimii.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa käsitellään brändin määritelmää, sen rakentamisen eri vaiheita sekä brändin kehittämistä. Lisäksi käydään läpi myös hieman ravikoulujen historiaa.
Opinnäytetyöhön kuuluva kyselytutkimus on toteutettu Webropol-kyselytyökalulla ja se sisältää 17 kysymystä. Linkki kyselyyn jaettiin eri paikkakuntien Facebook-ryhmissä ja paikkakunnat oli valikoitu noin 100 kilometrin säteellä Teivon Ravikoulusta. Facebook-ryhmien ylläpitäjiin oltiin yhteydessä ja lupa kyselyn jakamiseen saatiin useammalta ryhmältä. Facebook valikoitui jakoalustaksi, sillä tarkoitus oli tavoittaa mahdollisimman paljon ihmisiä, joille Teivon Ravikoulu ei välttämättä ollut entuudestaan tuttu. Kysymykset pyrittiin muotoilemaan selkeiksi, jotta vastaaminen sekä tulosten analysointi olisi helppoa. Kaikkien sähköpostiosoitteensa jättäneiden kesken arvottiin yksityinen ajotunti Teivon Ravikoululla.
Kyselytutkimukseen vastasi yhteensä 76 henkilöä, joista valtaosa oli täysikäisiä naisia. Tutkimukseen vastanneista noin puolet olivat kuulleet Teivon Ravikoulusta ja heille ravikoulu oli myös konseptina tuttu. Vastaajista suurin osa koki sosiaalisen median eri kanavissa tapahtuvan markkinoinnin eniten mielenkiintoa herättäväksi. Kyselytutkimus toi esiin myös raviurheilun eettisen puolen, joka mietityttää monia alasta tietämättömiä sekä myös alan harrastajia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste