Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Exploring the Integration of Artificial Intelligence in Teaching Practices in University of Applied Sciences : SeAMK Case

Doolwala Arambegedara, Ishani Ruwanthika Thilakaratne (2024)

 
Avaa tiedosto
DoolwalaArambegedara_Ishani.pdf (1.248Mt)
Lataukset: 


Doolwala Arambegedara, Ishani Ruwanthika Thilakaratne
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403315478
Tiivistelmä
This thesis investigates the impact of artificial intelligence on teaching tasks within the Business and Nursing degree programs at SeAMK. The research questions explore how AI influences teaching tasks, how teachers utilize AI, and which AI tools they employ. The study adopts a mixed-methods approach, involving interviews with teachers and a questionnaire distributed to all the teachers in these two degree programs.
Drawing upon the Innovation Diffusion Model and the Technology Acceptance Model in the literature review, the study examines the adoption and acceptance of AI in educational contexts. The findings reveal a scale of awareness and familiarity with AI among teachers, with ChatGPT and Bard emerging as popular AI tools for tasks such as education content creation, lecture material preparation, and research facilitation. While the majority of teachers find AI useful in enhancing their teaching practices, some express concerns regarding ethical implications, accuracy, and reliability.
The study highlights the importance of addressing ethical concerns, providing adequate training and support, and promoting a culture of responsible AI usage in education. Future research avenues include exploring the long-term implications of AI adoption on teaching and learning outcomes, investigating strategies for addressing ethical concerns, and examining the role of AI in nurturing inclusive and unbiased educational practices.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste